نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حزبی برخورد کنیم و فشار بیاوریم ما هم دست کمی از دولت‌های سایه و آفتاب و روشنایی نداریم. بهتر است که همه به انتخاب اصلح آقای پزشکیان کمک کنند. ایشان خودشان فرد توانایی هستند ولی همین قدر که از کار کارشناسی و همه افراد استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد که مصلحت کشور را به مصلحت شخصی و حزبی خودشان ترجیح می‌دهند.

به گزارش جارچی اخبار، سهیلا جلودارزاده نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص نگرانی‌ها از استمرار فعالیت دولت سایه، گفت: با توجه به اینکه آقای پزشکیان به ریاست‌جمهوری برگزیده شدند و منتخب مردم هستند و همه بزرگان هم تاکید کردند که هر کسی می‌خواهد با دولت کار کند باید در چارچوب قوانین حرکت کند و از سوی دیگر خود آقای پزشکیان هم اعلام کردند که ‌ می‌خواهند دولت ملی داشته باشند و با همه همکاری می‌کنند، بهتر است که دولت سایه یا هر دولت دیگری که می‌تواند همکاری کند در چارچوب قوانین و با نظر ریاست جمهوری کار کند.

اگر بخواهیم مانع فعالیت دولت منتخب شویم، اعتماد مردم را از دست می دهیم

وی افزود: النجات فی الصدق؛ این برای ما یک رهنمود قرآنی است که ما بدانیم نجات ما در صداقت و رو بازی کردن است. اینکه بخواهیم مانع فعالیت یک دولت منتخب شویم، باعث خواهد شد اعتماد مردمی که به زحمت دوباره روی آوردند و اعتماد کردند زائل شود و نظام‌مان در شرایط بسیار سختی قرار گیرد.

شبهاتی که درباره دولت سایه مطرح می‌شود، نشان می‌دهد که شفافیت در کارشان نیست

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که چرا دولت سایه در قالب یک حزب مشخص فعالیت نمی کند و منابع مالی مشخص ندارد، گفت: مدل کارشان به نظرم جوری است که شائبه استفاده از امکانات دولتی را تقویت می‌کند مثلاً کاری که برخی یازمان‌ها و نهادها در انتخابات کردند این ادعا را تقویت کرد شاید منبع مالی آنها با تکیه بر بیت المال است. شاید هم با استفاده از قراردادهایی که بسته می‌شود و سودآور است، باشد، البته من نمی‌دانم دقیق از کجا تامین می‌شود. این شبهاتی که مطرح می‌شود، نشان می‌دهد که شفافیت در کارشان نیست و بهتر است که یک حزب سیاسی باشند چون احزاب سیاسی به زحمت ‌می‌توانند حتی هزینه‌های پذیرایی جلسات خودشان را تامین کنند و همه مجبورند به نوعی از حقوق‌های شخصی خودشان مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر یک تشکلی آن قدر قدرتمند است که می‌تواند چنین ناوگانی را در کشور به حرکت در بیاورد و حتی به کسانی که کار جهادی کردند هدایایی دهد، باید هزینه بسیار زیادی متقبل شود، پس بهتر است که یک حزب داشته باشند که با این شکایات و ان قلت‌هایی که مطرح می‌شود، روبرو نباشند و کاملاً شفاف کار کنند. وقتی در مجلس بودیم این دوستان برای شفاف سازی تلاش زیادی داشتند ولی وقتی که قدرت را تماما در دست گرفتند دیگر اثری از شفافیت و شفاف‌سازی نبود و گزارشی به مردم داده نشد.

یک بار برای همیشه انتخاب اصلح را به خودمان ترجیح دهیم

وی در خصوص تشکیل شورای راهبردی انتخاب کابینه گفت: به نظر کار خوبی است که از نظر صاحب نظران استفاده می‌کنند و امیدوارم نتایج آن هم خوب باشد. من از همه دوستان چه احراب عضو جبهه اصلاحات و چه سایر دوستانی که همکاری کردند، می خواهم، یک بار برای همیشه در این مملکت اجازه دهند و اولین کسی باشند که انتخاب اصلح را به خودشان ترجیح می دهند. همه خودشان را صالح می‌داند ولیکن نسل ما به جایی رسیده است که جز پیروزی آرمان‌هایش و به کرسی نشستن آن ها آرزوی دیگری ندارد، پس به همدیگر کمک کنیم تا به این آرزو برسیم و فرد اصلح در هر پستی انتخاب شود.

جلودارزاده گفت: اجازه دهیم، فشار نیاوریم و حزبی برخورد نکنیم. اگر حزبی برخورد کنیم و فشار بیاوریم، ما هم دست کمی از دولت‌های سایه و آفتاب و روشنایی نداریم. بهتر است که همه به انتخاب اصلح آقای پزشکیان کمک کنند. ایشان خودشان فرد توانایی هستند ولی همین قدر که از کار کارشناسی و همه افراد استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد که مصلحت کشور را به مصلحت شخصی و حزبی خودشان ترجیح می‌دهند.