معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از همسان‌سازی حقوق کارگران فضای سبز با کارگران خدمات شهری خبر داد.

“حسین نظری” معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به پایین بودن حقوق کارگران فضای سبز آیا اقدامی درخصوص افزایش حقوق این کارگران صورت خواهد گرفت یا خیر، گفت: حقوق کارگران چند سالی بود که افزایش پیدا نکرده بود، اما در طی یک الی دو سال گذشته حقوق کارگران خدمات شهری حوزه رُفت و روب را از ۴ الی ۵ میلیون تومان به ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رساندیم و این میزان دریافتی این کارگران در سال گذشته بود. از سال قبل نیز قراردادها اصلاح شد و فهرست بها به پیمانکاران اعلام شد.قرارداد کارگران خدمات شهری از حدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۳ الی ۱۴ میلیون تومان رسید و دریافتی این کارگران بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان شده است.

وی ادامه داد: بعد از اصلاح حقوق کارگران خدمات شهری دیدیم که حقوق کارگران فضای سبز که ۸ الی ۹ میلیون تومان است نیز نیاز به اصلاح دارد و عقب افتادگی در این زمینه نیز وجود دارد و باید یک همسان‌سازی بین حقوق کارگران فضای سبز و کارگران خدمات شهری انجام شود. خداروشکر امسال هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و این حقوق‌ها اصلاح شد. حقوق‌های قبلی کارگران فضای سبز پرداخت شده و باید یک مابه التفاوت به آن‌ها پرداخت شود. برای پرداخت مابه التفاوت‌ها نیز هماهنگی‌ها انجام و به پیمانکاران و شهرداران مناطق ابلاغ شده است. با آقای فروزنده نیز نامه‌ای به صورت مشترک امضا کرده‌ایم و به زودی هم مابه التفاوت‌ها پرداخت می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تعیین مکان آرامستان‌های جدید گفت: تعیین آرامستان جدید یک قواعد و مقرراتی دارد و در ابتدا باید مشاوره طرح مکان‌یابی لازم را انجام دهد. وقتی مکان‌یابی مناسب انجام شد باید تملک زمین انجام شود و بعد از تملک مجوز شورا و سازمان محیط زیست و هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت. این کار بسیار کار دشواری است و با توجه به گسترش شهر تهران در حریم و شهرهای اطراف تهران که در حریم تهران حضور دارند، محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد کرده و تعیین آرامستان‌های جدید را برای ما دشوار کرده است.

نظری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نیاز شهر تهران به آرامستان یک ضرورت اساسی است و یک کار بسیار سختی است که ما در حال برنامه ریزی هستیم. چندین مکان در حال مطالعه است و هنوز در این باره به قطعیت نرسیده ایم.

وی همچنین درباره جابجایی آرادکوه گفت: جابجایی آرادکوه براساس طرح جامع پسماند است. در طرح جامع پسماند موضوعاتی را مد نظر قرار داده است. در واقع آرادکوه که ۵۰ سال است به محلی برای تجمع زباله تبدیل شده است یک ماشین نیست که بتوانیم به یکباره آن را جابجا کنیم و باید برای آرادکوه یک ترفند اساسی دیده شود. مکان جدید هم در طرح جامع قطعا مطرح شده است و طبق بندهای برنامه جامع نیز پیش خواهیم رفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درباره زباله سوزهای چینی گفت: در حال تکمیل مطالعات مشاور در این زمینه هستیم و به دنبال این هستیم که بتوانیم این زباله سوزها را وارد کنیم. اگر زباله سوزها انجام شود یکی از راه‌های نجات آرادکوه می‌تواند باشد اما هنوز به قرارداد قطعی در این زمینه نرسیده ایم.