نایب رییس فدراسیون کاراته گفت: کاراته در المپیک ٢٠٢۴ پاریس و ٢٠٢٨ لس آنجلس حذف شده و بازگرداندن آن به فهرست رشته‌های این آوردگاه مهم، بسیار سخت است.

به گزارش جارچی اخبار، کیکاووس سعیدی روز پنجشنبه در جلسه مجمع انتخاباتی هیات کاراته استان اصفهان افزود: فدراسیون جهانی کاراته با برگزاری جلساتی با مسوولان المپیک سعی بر بازگرداندن این رشته به آن مسابقات دارد و ما هم ناامید نیستیم.

وی تصریح کرد: بی‌تردید حضور کاراته در المپیک شانس ایران برای دستیابی به مدال را افزایش می‌دهد، لذا ما نیز به هر شکل ممکن با محوریت فدراسیون جهانی برای تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم.

سعیدی تصریح کرد: المپیک ٣٢ رشته دارد که ٢٨ رشته ثابت و چهار رشته با نظر میزبان تعیین می‌شود و حذف و اضافه کردن یک رشته، کار بسیار دشواری است.

نایب رییس فدراسیون کاراته با اشاره به مقوله مدیریت در هدایت هیات های استانی گفت: مدیریت یک دانش صنعتی و اقتصادی است لذا نفراتی مانند رییس جدید هیات اصفهان بعنوان یک فعال بخش خصوصی، برنامه ریزی و ظرفیت‌سازی در این زمینه را بخوبی می‌داند.

سعیدی اظهار داشت: همه اعضای مجمع باید به رییس هیات کمک کنند و تنها مطالبه گر نباشند تا هیات به حاشیه نرود و فعالیت‌ها بصورت جامع ، نه تک بعدی، صورت بگیرد.

وی با اشاره به رونق کاراته در استان اصفهان گفت: برای مثال حبیب‌الله ناظریان رییس فدراسیون به مدت ١۶ سال و دیگر چهره‌های سرشناس کشور مانند اکبر دهقانی از استان اصفهان بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نیز در جلسه امروز گفت: انتخابات چهار مجمع در چند هفته اخیر برگزار شده است.

سیدمهدی صدری خاطرنشان کرد: امیدوارم و انتظارم دارم که اتفاق های خوبی در عرصه کاراته استان رخ دهد.

فرایند انتخابات این مجمع با انصراف محمدمهدی فردوسی بعنوان یکی از نامزدها با حضور ٢ کاندیدای دیگر متشکل از محمد محمدعلیزاده و محمد باتوانی برگزار شد که در نهایت محمدعلیزاده با ١٧ رای و ۶ رای بیشتر نسبت به رقیب خود بعنوان رییس هیات کاراته استان اصفهان برگزیده شد.

در مجمع امروز همچنین میلاد سمندریان بعنوان خزانه‌دار معرفی شد.
اکبر دهقان و حسین هرمزان نیز بعنوان اعضای هیات رییسه، رای اعتماد اعضای مجمع انتخاباتی هیات کاراته استان اصفهان را کسب کردند.