مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد در ۱۷ استان کشور ۱۵ میدان گازی جدید توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار، ” مهدی حیدری ” روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح میدان گازی خارتنگ (بن بید) در نزدیکی شهر “شنبه” از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر اظهار کرد: با توسعه ۱۵ میدان گازی جدید در کشور روزانه ۱۲۰ میلیون متر مکعب گاز تولید خواهد شد.

وی افزود: این اقدام یکی از طرحهای ملی در راستای جبران ناترازی انرژی اجرا می شود.

حیدری تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها چهار فاز پارس‌جنوبی را در قالب این میادین توسعه خواهیم داد.

وی گفت: طرح توسعه میدان گازی خار تنگ شامل حفاری ۱۶ حلقه چاه خواهد بود که از آن ۲۰ میلیون متر مکعب گاز تولید و به پالایشگاه جم تزریق می شود.

حیدری ادامه داد: مرحله نخست این طرح پایان سال آینده تکمیل خواهد شد و با بهره برداری کامل از این میدان زمینه اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: این طرح با هدف استخراج منابع گاز طبیعی، نه تنها به توسعه اقتصادی منطقه کمک می‌کند، بلکه با ایجاد فرصت‌های شغلی، معیشت مردم محلی را بهبود می‌بخشد.

حیدری افزود: افزایش تولید گاز طبیعی برای تامین نیازهای انرژی کشور، ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌های محلی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی یادآور شد: ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری، توسعه زیرساخت‌ها، بهبود زیرساخت‌های محلی مانند جاده‌ها، مدارس و مراکز بهداشتی و افزایش درآمد و بهبود معیشت ساکنان منطقه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.