در این نشست، برنامه‌های متعددی برای معرفی ظرفیتهای اقتصادی و تجاری ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا تنظیم شده است

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا اعلام کرد: درخواست ایران برای عضویت ناظر در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در نشست آتی که با حضور نخست وزیران کشورهای عضو برگزار خواهد شد، بصورت خاص و ویژه بررسی خواهد شد.

به گزارش جارچی اخبار، آندری اسلپنف در تماس تلفنی با کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو افزود: در این نشست، برنامه‌های متعددی برای معرفی ظرفیتهای اقتصادی و تجاری ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا تنظیم شده است.

وی در ادامه از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که به عنوان شریک ویژه در مجمع اقتصادی اوراسیا که مهرماه سال جاری در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد، شرکت کند.
وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا با تبریک برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، ایران را شریک مهم این اتحادیه خواند.

اسلپنف ابراز امیدواری کرد که همکاریهای کشورمان با اتحادیه اوراسیا با شتاب بیشتری ادامه یابد.

سفیر کشورمان در روسیه نیز اتحادیه اوراسیا را یک فرصت بزرگ برای منطقه خواند و اظهار داشت که مناسبات کشورمان با این اتحادیه در دولت جدید نیز ادامه می‌یابد و تقویت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مجمع اقتصادی اوراسیا ۹ و ۱۰ مهرماه در ایروان پایتخت ارمنستان به عنوان رئیس دوره ای این اتحادیه برگزار می شود و علاوه بر مقامات عالی کشورهای عضو اتحادیه، کارآفرینان و مدیران شرکتهای بزرگ نیز در آن شرکت خواهند کرد