مسابقات سوارکاری استقامت شمال‌غرب کشور با شرکت ۱۷ راس اسب در رده‌های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ کیلومتر در مراغه برگزار شد.

به گزارش جارچی اخبار، رییس اداره ورزش و جوانان مراغه روز جمعه در حاشیه برگزاری این رقابت‌ها به ایرنا گفت: مسیرها در این مسابقات بین ۲ باشگاه سوارکاری «سام» و «آریسا» تعیین شد و در نهایت هفت نفر رده‌های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ کیلومتر را طی کردند.

«ناصر قهرمان» با بیان اینکه به هریک از این هفت نفر ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت شد، اظهار کرد: این مسابقات با حضور سرناظر فدراسیون و همچنین هشت داور و دامپزشک برگزار، و سطح برگزاری مساقت از نظر کمی و کیفی مطلوب ارزیابی شد.

وی با تاکید بر اینکه سوارکاری جزو رشته‌های مفرح و نشاط‌آفرین برای جوانان به شمار می‌رود، به ظرفیت فعلی این رشته ورزشی در مراغه هم اشاره و اضافه کرد: حدود ۲۰۰ راس اسب در پنج باشگاه فعال این شهرستان نگهداری می‌شود اما در شهرستان بیش ۴۰۰ تا ۵۰۰ راس اسب وجود دارد.

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه همچنین دلیل مشارکت پایین سوارکران غیربومی در این رقابت‌ها را مصادف شدن زمان برگزاری مسابقات با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان عنوان کرد.

«قهرمان» این را هم بیان کرد که این مسابقات با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت برگزار شد و بیشتر شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها را سوارکاران بومی تشکیل دادند.

اسب‌سواری ورزشی برای روح و جسم است و استرس را کاهش می‌دهد، اعتماد به نفس‌ را بالا می‌برد و مغز را تمرین می‌دهد؛ این رشته ورزشی همچنین ماهیچه‌های شما را ورزیده‌تر می‌کند، یک تمرین قلبی عروقی به حساب می‌آید و برای تناسب اندام چندین فایده‌ی مهم دارد.