پرسپولیس با وجود افزایش سهمیه‌ خارجی باشگاه‌های لیگ برتری، همچنان با محدودیت مواجه است و باید برای بازگرداندن سهمیه‌ سوخت شده تلاش کند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، پس از درخواست‌ شمار زیادی از باشگاه‌های لیگ برتری برای افزایش تعداد سهمیه‌های خارجی بالاخره با این موضوع موافقت شد و هر باشگاه‌ها می‌تواند ۱+۵ بازیکن خارجی جذب کنند.

پیش از این هر باشگاه لیگ برتری فقط می‌توانست ۱+۴ بازیکن در نقل و انتقالات به لیست خود اضافه کند که یکی از آن‌ها می‌بایست آسیایی باشد.

از این رو می‌توان گفت با این شرایط هر تیمی می‌تواند ۶ بازیکن خارجی به خدمت بگیرد؛ این تغییر برای چهار تیم پرسپولیس و استقلال و تراکتور و سپاهان که در لیگ نخبگان و سطح دوم آسیا حضور دارند، خبر خوبی بود تا در شرایطی که قیمت بازیکنان داخلی به شدت بالا رفته، دست آن‌ها برای جذب بازیکنان خارجی بسته نباشد.

اما موضوع پیچیده‌ای که این روزها ذهن هواداران پرسپولیس را درگیر کرده این است که وضعیت سهمیه‌های خارجی پرسپولیس با توجه به جذب ایوب العملود و احتمال تمدید گولسیانی و همچنین سوخت شدن دو سهمیه خارجی دیگر به دلیل بازی نکردن وحدت هنانوف و نبیل باهویی به چه صورت خواهد بود.

وحدت هنانوف و نبیل باهویی که در فصل گذشته نتوانستند خودشان را به ترکیب پرسپولیس تحمیل کنند، به دلیل مصدومیت و عدم انطباق با تفکرات سرمربی، فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نکردند و شایعاتی مبنی بر سوخت شدن دو سهمیه خارجی پرسپولیس به این واسطه شنیده می‌شد که هم اکنون با اصلاح قانون ۶۰ درصد دقایق، باهویی سهمیه پرسپولیس را نمی‌سوزاند‌.

این قانون بعد از اصلاح به شرط بازی کردن بازیکن خارجی در ۶۰ درصد مسابقات تغییر پیدا کرد و از آن‌جایی که باهویی تقریبا بیش‌تر از این مقدار به میدان رفته، سهمیه‌اش باقی خواهد ماند.

اما وحدت هنانوف که پس از لیگ ملت‌ها با دوران مصدومیت تقریبا طولانی مواجه بود، چندین هفته حتی اسمش هم در لیست پرسپولیس قرار نگرفت تا تعداد بازی‌های او برای پرسپولیس به حد نصاب نرسد. از این رو اگر مدیران پرسپولیس بتوانند مسئولان ایفمارک را متقاعد کنند که او به دلیل «مصدومیت» بازی‌های زیادی را به میدان نرفته، احتمال برگشتن یک سهمیه خارجی به پرسپولیس وجود خواهد داشت.

حال پس از جدایی عبدالکریم حسن از پرسپولیس، تعداد بازیکنان خارجی این تیم در حال حاضر با احتساب اوستون اورونوف و ایوب العملود و همچنین احتمال بالای تمدید گولسیانی به ۳ می‌رسد و دو سهمیه دیگر برای سرخپوشان باقی خواهد ماند که احتمالا به جذب دفاع چپ یا گلر خارجی اختصاص داده خواهد شد.

همچنین اگر آن‌ها بتوانند سهمیه سوخت شده را بازگردانند، این باشگاه می‌تواند یک بازیکن خارجی دیگر به لیست خود اضافه کند. البته که مدیران این تیم باید حواس‌شان به محدودیت لیست بزرگسالان هم باشد که هم اکنون فقط یک جای خالی دارد. البته که این لیست با جدایی عبدالکریم حسن و احمد گوهری دو جای خالی دیگر خواهد داشت.