رییس اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد کرد: بخش خصوصی همزمان با دولت، تشکیل کابینه دهد تا جلسات منسجم با دولت داشته و در حل مسایل اقتصادی کشور مشارکت کند.

به گزارش جارچی اخبار، صمد حسن زاده در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با ابراز امیدواری از اینکه انتخاب پزشکیان بعنوان رییس جمهور دولت چهاردهم بر رفاه ‌ارتقای معیشت مردم و توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد، به جلسه روز گذشته با رییس جمهور منتخب اشاره و اظهار داشت: جلسه دیروز بسیار ارزشمند بود، واقع امر اینکه مشکلات کشور بدست بخش خصوصی قابل حل و این موضوع امتحان خود را پس داده است، مسئولین نیز به این نتیجه رسیده اند که مشکلات اقتصادی، روابط بین الملل، بهبود زندگی مردم و توسعه اقتصادی به دست بخش خصوصی قابل حل است و رییس جمهور نیز به این موضوع اعتقاد دارد بنابراین در این زمان بخش خصوصی مسئولیت سنگینی دارد.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم طرحی را آماده کرده و در اولین فرصت در اختیار رییس جمهور قرار دهیم تا کمک اقتصاد و مسایل اجتماعی کشور باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از خواست های مهم ما از دولت برای پیشرفت کشور، برگزاری شورای گفت وگو بین بخش خصوصی و دولت است و قبلا با آقای طیب نیا در این خصوص صحبت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم شورایی تشکیل دهیم که در بسیاری مسایل تاثیرگذار بوده و درست برگزار شود و در این شورا دولت و‌ وزرا نیز حضور داشته باشند و بخش خصوصی مشکلات خود را مطرح کند.

حسن زاده بیان داشت: از دورت چهاردهم انتظار تشکیل کابینه کارامد، منسجم ، با تجربه و مبتنی بر شایسته سالاری را داریم که منجر به تحقق اهداف توسعه کشور شود و تصمیمات ارزشمندی برای کشور بگیرد.

وی تاکید کرد: انتظار می رود بخش خصوصی در کنار دولت شریک مسیر توسعه کشور باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد کرد: بخش خصوصی همزمان با دولت تشکیل کابینه دهد تا جلسات منسجم با دولت و اعضای هیات دولت داشته باشد و در حل مسایل اقتصادی کشور شراکت داشته و تشریک مساعی شود.

وی با بیان اینکه پزشکیان همواره به بخش خصوصی اعتقاد داشته است، یادآور شد: ما همه باهم برنامه خوبی را باید تهیه و در اختیار دولت قرار دهیم تا رسالت خود را انجام داده باشیم.

حسن زاده خاطرنشان کرد: انتظار این است که کارشناسان و اعضای اتااق با جمع بندی نظرات خود را برای طرح و برنامه یاد شده اراده دهند تا در اختیار رئیس جمهور قرار دهیم.