جمعی از فعالان کارگری خراسان رضوی، «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر را بهترین گزینه برای در دست گرفتن سکان این وزارتخانه‌ی کلیدی می‌دانند.

فعالان کارگری استان خراسان رضوی، ضمن حمایت از علیرضا محجوب به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر توانمندی و تسلط وی بر قوانین این حوزه تاکید کردند.

به گزارش جارچی اخبار، این روزها تب و تاب انتخاب وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی داغ است؛ چه کسی باید سکاندار وزارتخانه‌ای باشد که عهده‌دارِ سرنوشتِ جمعی بیش از ۴۶ میلیون نفر از جمعیت کشور است و از این منظر، یکی از مهم‌ترین نهادهای دولت به شمار می‌آید.

جمعی از فعالان کارگری خراسان رضوی، «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر را بهترین گزینه برای در دست گرفتن سکان این وزارتخانه‌ی کلیدی می‌دانند.

«حسین رسولی» دبیر اجرایی خانه کارگر مشهد، در این رابطه گفت: در حال حاضر کسی شایسته‌تر از علیرضا محجوب به عنوان وزیر پیشنهادیِ تعاون، کار و رفاه اجتماعی نداریم. وی تمام مراحل از کارگری ساده تا نمایندگی کارگران و شوراها و نمایندگی مردم در مجلس را طی کرده و در جوامع بین‌المللی همواره به صیانت از نیروی کار پرداخته و حامی کارگران بوده است.

وی ادامه داد: مدیریت وزارتخانه‌ای که اجرای قوانینِ مادرِ کار، تامین اجتماعی، تعاون و…  را عهده‌دار است، بسیار مهم است و بهتر از محجوب، هیچ کس اشراف بر این قوانین و نحوه‌ی اجرای آن ندارد؛ امیدوارم محجوب با استفاده از نیروهای جوان، سرو سامانی به وزارتخانه بدهد و از مشکلات طبقه کارگر بکاهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مشهد افزود: قریب به ۵۱ درصد جامعه را کارگران و افراد وابسته به آن‌ها تشکیل می‌دهند؛ حال با توجه به پیشینه محجوب، کارگران امیدوارند دولت و مجلس با انتخاب وی، پاسخ مثبتی به اعتماد و رای و مشارکت مردم بدهند.

«اسماعیل میرزایی» فعال کارگری و از اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مشهد نیز در این رابطه گفت: در شرایط فعلی بهتر و شاخص‌تر از محجوب در جهت تحقق شعارهای دولت منتخب در حوزه کارگران نداریم.

وی ادامه داد: بسیاری از قوانین موجود که کجدار و مریز در حال اجراست، حاصلِ ثمرات و تلاش‌های محجوب و مجموعه همکاران وی است، لذا این فرد در اجرای این قوانین نیز می‌تواند موثر و موفق باشد. امید داریم با انتخاب وی، گامی در جهت بهبود معیشت و حمایت واقعی و عملی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته شود.

«رضا خدابنده» از اعضای هیات اجرایی خانه کارگر مشهد نیز با اشاره به مشکلات پیش‌روی حوزه کارگری اظهارکرد: علیرضا محجوب در صورت انتخاب به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار نیست معجزه کند و باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را داشته باشد. من اعتقاد دارم که محجوب و پزشکیان واقع گرا هستند و می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، به بهترین نتایج ممکن برسند.

وی گفت: تردیدی نیست که بدون احیای روابط خارجی و بازکردن درهای کشور به روی جهان، نمی‌توانیم رشد کنیم. ما باید در ریل توسعه و روابط مثبت و سازنده با جهان قرار بگیریم؛ حق ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و همچنین حق اعتراض کارگری نیز از جمله برنامه‌های کشورهای توسعه یافته و جزو مقاوله‌نامه‌های بنیادین سازمان جهانی کار است که متاسفانه ما هنوز آن را نپذیرفته‌ایم.

این فعال حوزه کارگری افزود: محجوب در دو حوزه رهبری و راهبری سابقه موفق دارد. از نظر تئوریک، شخصی که می‌تواند در مدت ۴۵ سال تشکیلاتی را راهبری و رهبری کند، در حوزه‌های بزرگ‌تر نیز موفق عمل خواهد کرد.

خدابنده ادامه داد: اگر همه تشکل‌ها و نهادهای صنفیِ کارگری و کارفرمایی وفاق داشته باشند و محجوب را به عنوان وزیر کار بپذیرند، او می‌تواند این فرصت تاریخی را ماندگار کند و خدمات بزرگی به کارگران کشور به ثبت برساند. خانه کارگر نیز می‌تواند پشتوانه این اجرا باشد.

«احسان سهرابی» از فعالان کارگریِ خراسان رضوی نیز گفت: محجوب به واسطه شش دوره حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران و عضویت فراکسیون کارگری، به خوبی با قوانین موجود و روند قانونگذاری آشنا است و همین آشنایی یک ویژگی بسیار مثبت برای انتصاب در پُستِ وزارت است.

وی در خصوص دغدغه‌های فعالان کارگری تصریح کرد: دغدغه همه ما فعالان کارگری این است که فردی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شود که با بخش صنعت و همچنین بخش تعاون آشنایی کامل  داشته باشد و خوشبختانه، این آشنایی از ویژگی‌های علیرضا محجوب به عنوان نماینده کارگران در طول سال‌های متمادی است. توقع ما فعالان کارگری نیز اجرای درست قوانین است، قبل از هر چیز، باید قوانین موجود که سال‌هاست روی کاغذ مانده به درستی و بی‌کم و کاست اجرا شود و بعد به سراغ قوانین جدید و اصلاحات احتمالیِ سه‌جانبه برویم.

این فعال کارگری بیان کرد: در طول سال‌های گذشته نیز محجوب کمک‌های بسیاری به کارگران صنایع و بخش‌های مختلف داشته و اشراف کامل به این حوزه دارد. او می‌داند مشکلات و نواقص کجاست و راهکارها را نیز به خوبی بلد است.

«خانم بهشتیان» از اعضای هیات اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه مهم‌ترین کلید حل مشکلات، عمل به وعده‌های انتخاباتی بر مبنای صداقت کامل با مردم است، گفت: پشتکار علیرضا محجوب بر هیچکس پوشیده نیست؛ او  به دور از هیاهو کارهای بزرگی انجام می‌دهد. این فرد که برآمده از جامعه کارگری است می‌تواند از کارگران به خوبی حمایت کند و اصلاحات موثر به وجود بیاورد.

بهشتیان تاکید کرد: بدون تردید، همه آرمان‌های جامعه هدف و همه‌ی برنامه‌های علیرضا محجوب محقق نخواهد شد اما اعتقاد داریم که این فرد بیشتر و بهتر از دیگران می‌تواند به کارگران و بازنشستگان کشور کمک کند و سنگ‌های بزرگ را از سر راه پیشرفت و بهبود وضعیت معاش کارگران بردارد.