عضو هیات رییسه مجلس گفت: من معتقدم مجلس حواسش جمع است و یک عده قلیلی نمی توانند در کار مجلس اخلال ایجاد کنند، یعنی به اعتقاد بنده مجلس دوازدهم از یک عقلانیت و وزانتی برخوردار است که رفتارش با دولت چهاردهم با فرض اینکه هر دولتی انتخاب می‌شد یک رفتار منطقی و عقلایی خواهد بود.

به گزارش جارچی اخبار، غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که « جلیلی در صحبت‌های پساانتخاباتی خود اینطور مطرح کرد که فعالیت دولت سایه در دوران دولت چهاردهم ادامه خواهند داشت و نگرانی‌هایی نسبت به تداوم مانع‌تراشی‌های داخلی ‌که در جریان رقابت‌ها هم درباره آن صحبت شد وجود دارد»، گفت: دولت سایه اگر می‌خواهد در رابطه با مشکلات کشور راهکار، انتقاد و نظری را مطرح کند که مشکلات کشور رفع شود قطعا هم دولت قدردان خواهد شد و هم جامعه؛ ولی چنانچه نیت‌های دیگری در کار باشد اگر سنگ‌اندازی و کار انتخاباتی برای دوره‌های بعدی باشد، این‌ها را جامعه پس می‌زند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به این مساله که «آقای جلیلی طرفداران و شاگردانی در مجلس دارد و این نگرانی وجود دارد که آن‌ها بخواهند در مجلس سنگ‌اندازی کنند و باخت در انتخابات را آنجا جبران کنند و با توجه به اینکه دولت و مجلس در این دوره همزمان با یکدیگر شروع به کار خواهند کرد ۴ سال سخت را برای دولت چهاردهم رقم بزنند»، خاطرنشان کرد: من معتقدم مجلس حواسش جمع است و یک عده قلیلی نمی توانند در کار مجلس اخلال ایجاد کنند، یعنی من معتقدم مجلس دوازدهم از یک عقلانیت و وزانتی برخوردار است که رفتارش با دولت چهاردهم با فرض اینکه هر دولتی انتخاب می‌شد یک رفتار منطقی و عقلایی خواهد بود.

وی ادامه داد: اولا رییس جمهور منتخب از جمع همین نمایندگان است و دوم اینکه حادثه ای که برای رییس جمهور پیشین رقم خورد منجر به این شد که دیگر هم‌پوشانی اتفاق بیفتد و ۴ سال مجلس و دولت کاملا منطبق باشد. در نتیجه هر دستاوردی که داشته باشند، مجلس و دولت با هم شریک خواهند بود.

نوری در پاسخ به این سوال که «شما لازمه دوران سرنوشت و کارنامه مشترک را چه می‌دانید؟» اظهار داشت: لازمه‌اش تعامل است، آنچه که من پیش‌بینی می‌کنم تعامل سازنده خواهد بود که میان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم اتفاق خواهد افتاد چراکه هر دو قوه یک مطالبه یکسان، هم شکل و همزمان را از جامعه دریافت کردند که در حوزه های معیشتی و مشکلات جاری کشور باید گره گشایی شود و مشکلات حل شود. تعامل باید راهبرد اصلی هر دو قوه باشد چراکه در پایان ۴ سال مجلس و دولت نتیجه را همزمان با هم به جامعه ارائه خواهند داد.

وی تصریح کرد: در این مسیر مجلس نقش نظارتی خودش را خواهد داشت و جایی هم که نیاز به تذکر یا انذار باشد خواهد گفت و این وظیفه ذاتی مجلس است اما اینکه کار به چوب لای چرخ دولت گذاشتن بکشد، کار به اینجاها نمی کشد. اگر هم یک عده قلیلی هم بخواهند تتمه رقابت های انتخاباتی مجلس و ریاست جمهوری را به این عرصه بکشند، به نظرم خریدار چندانی در مجلس و جامعه نخواهد داشت. از آنسو هم اگر نامزد محترم یا اشخاصی بخواهند از بعد انتقادی به عملکرد دولت و یا مجلس نگاه کنند، قطعا باید استقبال شود، نقد معمولا سازنده است منتها انتقادی که توأم با راهکار، منصفانه و کارشناسی باشد پذیرفتنی‌تر است.