معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال از آمادگی این سازمان برای همکاری با دستگاههای اجرایی، دانشگاه‌ها و پژوهشگران و اجرای طرح‌های مطالعاتی مرتبط با حوزه جمعیت و تولید گزارش‌های علمی و انجام مطالعات لازم برای سیاستگذاری و راهبری کلان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: این سازمان مرکز ثبت اطلاعات هویتی ایرانیان و تولید و انتشار داده‌های جمعیتی در کشور است که همواره تلاش بر آن داشته تا با استفاده از روش‌های نوین تولید و انتشار آمار و اطلاعات، نقش سازنده در تصمیم گیری‌های کارآمد در حوزه جمعیت داشته باشد.

کارگر بیان داشت: راه اندازی مرکز رصد جمعیت کشور در زمینه نمایش و تحلیل‌های مصور جمعیتی باعث گردیده تا کمک شایانی به درک بهتر و پویایی داده‌ها و نمایش دقیق تحولات جمعیتی و اتخاذ تصمیم‌های کارآمد در این خصوص باشد.

وی با اشاره به مزایای مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال کشور افزود: داشبوردهای آماری متفاوت بر اساس داده‌های ثبتی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور طراحی گردیده است که می‌تواند در بررسی و تحلیل وقایع حیاتی به متخصصان امر کمک شایانی نموده و در راستای برنامه ریزی‌های کلان از آن استفاده نمایند.

کارگر تصریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور آمادگی دارد تا با افزایش تعامل و همکاری با دستگاههای اجرایی و دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های مختلف این پایگاه بهره برداری موثر صورت گیرد و با تحلیل داده‌های آماری در برنامه ریزی‌های کلان از آن استفاده گردد.