عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تأکید بر ضرورت توجه وزارت تعاون به تأمین معیشت، گفت: تأمین معیشت مردم آنقدر با سختی مواجه است که باورهای دینی و مذهبی به ویژه در نسل جوان هدف قرار گرفته است.

به گزارش جارچی اخبار، اسدالله چراغی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۲ مرداد ماه) بعد از ارائه گزارش عملکرد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سامانه‌های این وزارتخانه برای ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم و محرومیت زدایی، گفت: اگر می خواهیم رشد ۷ درصدی برنامه هفتم به درستی اجرا شود باید تمامی بندها قوانین این برنامه اجرایی و عملیاتی و عدالت اجتماعی و همسان سازی حقوق بازنشستگان باید پیگیری شود.

نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تأمین معیشت مردم امروز آنقدر سخت شده که باورهای دینی و مذهبی به ویژه در نسل جوان هدف قرار گرفته شده است، گفت: با توجه به ماده ۳۱ قانون برنامه هفتم، اقداماتی همچون کاهش فقر، ایجاد پرونده الکترونیکی رفاهی، ضرورت خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه باید در نظر گرفته شود.

وی خطاب به وزیر تعاون ضمن قدردانی از خدمات وی و دولت شهید رئیسی، عنوان کرد: حوزه انتخابیه بنده با وجود ۲۵ هزار نفر افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، هنوز یک بیمارستان تأمین اجتماعی نداریم. شما در این خصوص دستور صادر کردید اما هیچ اقدامی نشده است. استقرار درمانگاه تأمین اجتماعی در آبدانان و دره شهر علیرغم گذشت ۶ سال از کلنگ زنی پروژه آن، هنوز به نتیجه نرسیده است.

چراغی اضافه کرد: ایجاد دفتر نمایندگی کار، تعاون و رفاه در شهرستان بدره برای خدمات رسانی به مردم این شهرستان ها ضرورت دارد. همچنین باید برای مناطق مرزی استان ایلام به وسیله شرکت های شستا و سازمان های تابعه زمینه اشتغال در حوزه های دامداری و پتروشیمی ایجاد شود که تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تأمین بیمه قالیبافان عنوان کرد: معضل بعدی این است که به موضوع استفاده از نیروهای بومی در این منطقه کمتر توجه می شود.