رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره مشکلات راهبران و پرسنل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: اواخر سال گذشته شهردار تهران خبر داد که حقوق و دستمزدها در حال ترمیم است، اما آن چیزی که ما شاهد هستیم این است که همچنان پرسنل نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی دارند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، پرسنل شرکت بهره‌برداری مترو بعد از گذشت ماه‌ها پیگیری اما همچنان با مشکلات زیادی در حوزه حقوق و دستمزد مواجه هستند. همچنین علیرغم رای دیوان عدالت اداری مورخ شهریور ۱۴۰۲ و بخشنامه وزارت کار مورخ بهمن ۱۴۰۲ که مبنی بر این است، ماخذ محاسبه فوق العاده‌های قانونی از قبیل اضافه کار، جمعه کاری و نوبتکاری مزد باشد و نه مزد مبنا، اما همچنان متاسفانه مدیران شرکت بهره برداری و شهرداری تهران حاضر به اجرای قانون و پرداخت حق و حقوق کارگران نیستند. همچنین کارکنان مترو با مشکلات دیگری از جمله عدم به روز رسانی طرح طبقه‌بندی مشاغل بعد از گذشت سه سال از پایان مهلت قانونی آن و عدم قراردادهای رسمی مواجه هستند.

بارها درباره حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری و شرکت‌های تابعه تذکر داده‌ایم

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره مشکلات حقوق و دستمزد راهبران مترو گفت: درباره اصلاح مقررات بودجه‌ای شهرداری تهران در بخش حقوق و دستمزد پیگیری‌های زیادی از سوی شورا صورت گرفته و در صحن شورا در این خصوص تذکر داده شده است.

وی ادامه داد: ما این مشکلات را نه فقط برای همکاران‌مان در شرکت مترو بلکه به نوعی از همین گزارش‌ها را در شرکت واحد اتوبوس‌رانی هم داریم. همچنین در مورد پرسنل رسمی شهرداری تهران نیز چنین مشکلی وجود دارد. ما در این زمینه تذکراتی را در صحن شورا ارائه کرده‌ایم. مدیران شهرداری نیز قول داده‌اند که این موضوعات را رفع کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اواخر سال گذشته شهردار محترم تهران خبر داد که حقوق و دستمزدها در حال ترمیم است، اما آن چیزی که ما شاهد هستیم این است که همچنان پرسنل نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی دارند. در هر صورت شورا پیگیر اصلاح حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری تهران چه افرادی که رسمی هستند و چه افرادی که دارای قرارداد بوده و یا پرسنل شرکت‌های تابعه شهرداری است.

وی درباره رای دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه براساس رای دیوان عدالت اداری مورخ شهریور ۱۴۰۲ و بخشنامه وزارت کار مورخ بهمن ۱۴۰۲ باید ماخذ محاسبه فوق العاده‌های قانونی از قبیل اضافه کار، جمعه کاری و نوبتکاری مزد باشد نه مزد مبنا اما این موضوع از سوی شرکت بهره‌برداری مترو و شهرداری تهران رعایت نمی‌شود، گفت: حتما رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری برای همه لازم‌الاجرا است و کسی نمی‌تواند از آن طفره برود. به هرجهت با توجه به اینکه ما این گزارشات را در گذشته نیز داشته‌ایم و از شرکت مترو برای ما این گزارشات ارسال شده است، قطعا این موضوعات از مطالباتی است که ما از طریق شورا پیگیری می‌کنیم.

تعدادی از رهبران مترو هنوز قرارداد رسمی مترو ندارند

همچنین ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره مشکلات و مسائل شغلی راهبران مترو گفت: تعدادی از رهبران مترو هنوز قرارداد رسمی مترو ندارند و همچنان به صورت قرارداد موقت مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای این دوره من همچنان پیگیر این موضوع هستم و مذاکراتی صورت گرفته است و معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران اعلام کرده است که تبدیل وضعیت این افراد در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و با یک شرایطی این افراد را که قرارداد موقت هستند به قرداد دائم مترو تبدیل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر قرارداد این افراد اصلاح شود حقوق و مزایای این افراد اصلاح خواهد شد. معاون شهردار به ما این قول را داده است و امیدواریم این اتفاق بیفتد.