معاون فنی و عملیات اورژانس تهران از شهروندان خواست از تردد غیرضروری جدا خودداری کنند و برای پیشگیری از گرمازدگی آب کافی بنوشند و در صورت گرمازدگی به عوامل اورژانس مراجعه کنند.

به گزارش جارچی اخبار، اسماعیل فراهانی در پی افزایش ناگهانی دما در استان تهران درباره تمهیدات اورژانس برای افزایش دما و جلوگیری از گرمازدگی شهروندان گفت: با توجه به گرمای شدید شهر تهران تا پایان هفته ناوگان اورژانس استان در مسیرهای پرتردد شهر مستقر می‌شوند تا در صورت لزوم آماده خدمت رسانی به شهروندان باشند.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران افزود: از امروز اتوبوس، آمبولانس و موتورلانس‌های اورژانس تهران برای تسریع در خدمت رسانی در مسیرهای پرتردد مستقر می‌شوند. پایگاه‌های شهری برای خدمت‌رسانی بهتر در آماده‌ باش هستند.

فراهانی در ادامه از شهروندان خواست از تردد غیرضروری جدا خودداری کنند و در صورت گرمازدگی به عوامل اورژانس مراجعه کرده تا به وضعیت آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود.

وی کمبود آب را علت گرمازدگی دانست و توصیه کرد که برای پیشگیری از گرمازدگی آب کافی بنوشند.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران افزود: شهروندان در صورت تردد در سطح شهر حتما آب خنک همراه داشته باشند و از لباس‌های روشن و خنک، کلاه آفتابی و عینک دودی استفاده کنند.

فراهانی به زنان باردار و افراد مسن هشدار داد که تا حد امکان کمتر از منزل خارج شوند و در صورت خروج از منزل حتما برای جلوگیری از گرمازدگی اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت بروز هرگونه نیاز با شماره ۱۱۵ اورژانس تماس گیرند.

هواشناسی برای پنج روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر همچنین ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش‌بینی کرد.

طی این مدت در ساعات بعد از ظهر تا شب در ارتفاعات به‌خصوص ارتفاعات شرقی استان و فیروزکوه، افزایش ابر، گاهی رگبار باران و رعد و برق و در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان گاهی وزش باد شدید، نواحی جنوب شرقی تا خیلی شدید و احتمال خیزش موقتی گرد و خاک مورد انتظار است.