مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشاغل خرد در کشور، گفت در تفاهم‌نامه ای بین وزارت صمت، کار و بخش خصوصی، شبکه بازارسازی برای عرضه محصولات این مشاغل خرد ایجاد می شود.

به گزارش جارچی اخبار، «محمد حسین قمری» امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری اظهار داشت: بازارسازی برای فروش محصولات خانگی و خرد یکی از اقدامات دولت سیزدهم است که با همکاری بخش خصوصی ‌دولتی در قالب تفاهم‌نامه ای به اجرا می رسد.

وی افزود: سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۶۰۰ هزار کسب و کار خرد و خانگی است.

این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: در قالب تفاهمنامه ای با معاونت تجارت وزارت صمت و معاونت کارآفرینی مشاغل خانگی وزارت کار و بخش خصوصی، اقداماتی از جمله کیفی سازی، بسته بندی مناسب و جایگاه های فروش درون‌مرزی و برون‌مرزی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: این تفاهم‌نامه در راستای شبکه‌سازی برای بازار فروش و عرصه با هدف کمک به ارتقای تولید و حمایت از کسب و کارهای خرد است.

وی با اشاره به همکاری وزارت صمت با یک مجموعه هنری- فرهنگی و تمدن ایرانی برای عرضه کالاهای تولید کنندگان خرد در بخش صنایع دستی، گفت: ضمن ارائه آموزش های ارتقای تولید و کیفیت فروش، محصولات تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت شبکه توزیعی اصناف (مثل فروشگاه های زنجیره های) و فروشگاه های برخط عرضه می شود.

قمری عنوان‌کرد: مرکز خدمات وزارت صمت، سامانه ای برای درج محصولات معرفی خواهد کرد تا کارآفرینان و مشاغل خرد بتوانند با درج محصولات خود، علاوه بر حضور در بازارهای داخلی کالاهای با کیفیت خود را نیز در بازارهای بین المللی و منطقه ای در معرض نمایش بگذارند.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی مرکز اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وزارت صمت در دولت سیزدهم به دنبال حمایت از تولیدکنندگان و مشاغل خرد و خانگی در جهت افزایش توان تولید و عرضه بر اساس نیازهای روز جامعه است.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت صمت، زمینه های توسعه بازار محصولات مشاغل خرد خانگی و کارگاهی برای کسب و کارهای خرد خانگی با همکاری یک مجموعه هنری، فرهنگی و تمدن ایرانی فراهم شده است تا با کمک بخش خصوصی زمینه رشد کسب و کارهای خرد و خانگی، توسعه زیرساخت های صادراتی و تسهیل در تامین کالاهای ایرانی مانند مواد غذایی، سوغات و صنایع دستی جهت بازاریابی و فروش در بسترهای برخط برون مرزی و درون مرزی انجام شود.