مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دولت سیزدهم فقط در هفته محیط زیست جمعا بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال افتتاح پروژه داشتیم.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علیرضا نورمحمدی، در ششمین دوره آموزشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست که در سالن همایش های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، بیان کرد: در حدود کمتر از سه سال گذشته پنج جلسه آموزشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد که اکنون در ششمین دوره در خدمت مدیران ستادی و استانی سازمان هستیم.

وی افزود: ۱۱۴ مصوبه در این جلسات داشتیم که اغلب این مصوبات عملیاتی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین مجموعا ۱۵ جلسه در دور اول، دوم و سوم جلسات منطقه ای در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شده است که در مجموع بیش از ۳۱۰ مصوبه در این جلسات داشته‌ایم.

نورمحمدی با اشاره به اینکه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در طول دولت سیزدهم بیش از ۹۰ سفر استانی داشت گفت: ماحصل این سفرها بیش از هزار مکاتبه با وزارتخانه ها و ارگانهای مختلف دولتی انجام گرفت و به بیش از ۲۹۰ نامه نیز پاسخ داده شد که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی رکود کم نظیری به ثبت رسید.

وی تاکید کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در طول این مدت نزدیک به ۱۱۰ جلسه ملاقات مردمی داشت که با حدود ۴۷۰ نفر در این جلسات دیدار کرده و دستورات لازم را برای رفع مشکلات مردم صادر کردند.

مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ارزیابی سال ۱۴۰۱ در سامانه سامد و ملاقات چهره به چهره مقام دوم و در ارزیابی های دوم و سوم سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه نخست در دو حوزه مذکور شدیم که در نوع خود آمار کم نظیری محسوب می‌شود.

نورمحمدی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مجموعا در سه سال دولت سیزدهم تنها در هفته محیط زیست بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح کرد و این رقم در مقایسه با دولت های قبل قابل ملاحظه محسوب می‌شود.

رونمایی کتاب “سیمای محیط زیست استان ها

وی به رونمایی از کتاب “سیمای محیط زیست استان ها” اشاره و بیان کرد: این کتاب به عنوان منبع اطلاعات آماری ۳۱ استان در حوزه های انسانی، طبیعی، دریایی، توسعه و آموزش بود که شامل اطلاعات ارزشمندی از جدول نقشه منطقه بندی استان ها، گونه های شاخصجانوری و گیاهی و به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر شد.

وی با تاکید بر ۵۵ پاسخگویی رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سامانه نظارتی ۶۱۳۳، افزود: در طول دولت سیزدهم ۴ جلسه شورایعالی محیط زیست برگزار شد و جمعا ۴۸ مصوبه داشت که منجر به گره گشایی از مشکلات مردم در حوزه های مختلف شد.

مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارزیابی نحوه تعامل دفاتر تخصصی ستادی با ادارت کل استان ها نیز اعلام شد.