رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تاکیدات و بیانات رهبر معظم انقلاب، فضای همدلی و صمیمیت برای کمک به شکل گیری دولت چهاردهم، رای اعتماد به وزرا و رفع مشکلات مردم مهیا است.

به گزارش جارچی اخبار، علیرضا نوین روز پنجشنبه در خصوص همکاری مجلس شورای اسلامی در تشکیل دولت چهاردهم، اظهار کرد: رهنمودهای لازم را رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور منتخب در خصوص انتخاب کابینه و وزرا مطرح کردند.

وی افزود: آنچه که برعهده نمایندگان مجلس است، انجام وظایف قانونی خود با تعامل بیشتر بر اساس شاخص‌ها و ویژگی‌هایی است که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند تا به عنوان یک کار فوری و آنی در کوتاه ترین زمان ممکن، بررسی‌های لازم انجام گیرد و دولت جدید هرچه سریعتر شکل بگیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدارهای مقامات مختلف با رئیس جمهور منتخب، اظهار کرد: امیدواریم بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور که هفته آینده برگزار می‌شود، بررسی اسامی وزرا آغاز شده و دولت پزشکیان در اولین فرصت با رای اعتماد مجلس آغاز به کار کند.

نوین در خصوص شرایط حاکم بر مجلس برای بررسی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: شرایط حاکم بر مجلس، خوب به نظر می‌رسد و بر اساس آنچه که از همکاران می‌شنویم، فضا برای همدلی و صمیمیت برای کمک به شکل گیری دولت چهاردهم و رفع مشکلات مردم مهیا است چون که بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، موفقیت رئیس جمهور، موفقیت همه مسئولان، نهادها و ملت بزرگ ایران محسوب می‌شود و این یک واقعیت است.

وی در خصوص معیارهای رای اعتماد به وزرا، افزود: همواره اساس ما انتخاب و رای مردم است و نمایندگان مردم نیز جدا از مردم نیستند و به طور قطع بر اساس این اعتماد اقدام خواهند کرد و بر این اساس یکسری شاخص‌ها و معیارهایی مدنظر است.

علی رضا نوین رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس

وی، کارآمدی و کاربلدی، پاکدستی، عدم سوسابقه خاص در مدیریت، چهره مردمی مثل رئیس جمهور منتخب، سادگی و بی آلایشی در مدیریت و فارغ از مباحث جناحی و فکری، فقط دغدغه خدمت به مردم داشتن را از جمله معیارهای انتخاب وزیر دولت چهاردهم عنوان کرد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم بر اساس شعارها و وعده‌های شنیده شده از سوی رئیس جمهور، وزرای این دولت نیز پای کار خدمت به مردم بوده و با عمل صادقانه به وعده‌های خود شاهد تغییر اساسی در نگرش‌های مدیریتی کشور باشیم.

روز گذشته بر اساس انتخاب اعضای مجمع نمایندگان مجلس آذربایجان شرقی علی رضا نوین به عنوان رییس این مجمع انتخاب شد.