مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب وهوا در روزهای آینده در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش جارچی اخبار، «صادق ضیاییان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب وهوا در روزهای آینده در کشور توضیحاتی ارائه کرد و گفت: از فردا عمدتا روند کاهشی دما را داریم و برای شهر تهران روند کاهشی از فردا ادامه دارد تا روز سه‌شنبه و روز سه‌شنبه در بین روزهای گذشته شاید خنک‌ترین روز باشد. البته خنک‌ترین روز تابستان خواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از روز سه‌شنبه و از روز چهارشنبه دوباره با افزایش دما مواجه خواهیم شد و تقریبا این افزایش دما تا اواسط هفته آینده ثابت خواهد ماند. در واقع چند درجه‌ای‌که در روزهای گذشته گرم شده بود انتظار داریم که از فردا این روند تعدیلی دما طی شود و از اوج گرما کاسته شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تصریح کرد: در مناطق مختلف کشور برای فردا در نوار شمالی کشور یعنی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، شمال استان خراسان رضوی تا حدودی در استان‌های البرز و اراک مقداری کاهش دما را خواهیم داشت.

ضیاییان تصریح کرد: اما در سایر نقاط کشور دما بدون تغییر بوده و در بخش‌هایی از غرب کشور و شرق کشور افزایش دما را خواهند داشت. در روز دوشنبه کاهش دما در کشور وسعت بیشتری به خود گرفته و تقریبا اغلب نقاط کشور کاهش دما را بین یک تا دو درجه دارند و برخی از مناطق واقع در شمال غرب کشور کاهش بیشتری خواهند داشت و بین ۲ تا ۵ درجه پیش‌بینی می‌شود. در سایر نقاط کشور نیز دما بدون تغییر خواهد بود.

وی درباره پیش‌بینی دما در روز سه‌شنبه گفت: برای روز سه‌شنبه در شمال غرب کشور افزایش دما را خواهیم داشت اما سایر نقاط کشور یا بدون تغییر است و یا کاهش خیلی جزیی را خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره بیشترین دما در مراکز استان‌ها گفت: در بین شهرهای کشور بیشترین دما مربوط به دلگان در استان سیستان و بلوچستان که دمای ۴۹.۷ را در روز گذشته تجربه کرده‌اند. همچنین بافق در استان یزد دمای ۴۹.۳ را داشته است. شهر بستان در استان کرمانشاه نیز دمای ۴۸.۵ را در روز گذشته تجربه کرده‌اند. در بین مراکز استان‌ها نیز بیشترین دما مربوط به اهواز با دمای ۴۸.۱ بوده است و بعد از آن نیز یزد با دمای ۴۴.۹ و قم با ۴۴.۴ بیشترین دما را داشته‌اند.

ضیاییان تصریح کرد: دمای تهران نیز در روز گذشته ۴۰.۱ بوده است و انتظار داریم امروز هم نسبت به دیروز افزایش دما را داشته باشیم. برای فردا نیز روند کاهشی است و ما انتظار داریم دمای تهران در روز یکشنبه ۳۹ یا ۳۸ درجه باشد و پیش‌بینی می‌کنیم که در روز دوشنبه نیز این دما به ۳۶ الی ۳۷ درجه در تهران برسد.