رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: توقع این است که باتوجه به شناختی که آقای پزشکیان از جریانات کارگری دارد، در بحث وزارت کار به آقای علیرضا محجوب اعتماد کند.

به گزارش جارچی اخبار، در آستانه معرفی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی، علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس) با اشاره به موضوع مهم تعیین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دولت چهاردهم، از ویژگی‌های وزیر پیشنهادی که باید به مجلس دوازدهم معرفی شود، سخن گفت.

بابایی کارنامی اظهار کرد: براساس فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب، تعامل حداکثری دولت و مجلس برای تشکیل دولت مردمی و جوان، توقع این است که جناب آقای مسعود پزشکیان براساس سیاست‌های کلی انتخاب وزرای اصلح را در دستور کار قرار داده و بهترین نفرات را انتخاب کند.

وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله مهمترین وزرای دولت است. بنده در جلسه‌ای با آقای پزشکیان پس از انتخابات عرض کردم که اگر شما همه زمان خود را به بررسی و انتخاب بهترین گزینه برای وزارت کار اختصاص دهید، بخش مهمی از دغدغه‌های قسمت عظیمی از مردم را پاسخ دادید. زیرا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله نهادهایی است که از لحظه تولد تا مرگ هر شهروندی با آن در ارتباط است و بر معیشت و زیست روزمره هر ایرانی موثر است. لذا اهمیتی بسیار بالا برای کشور دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: اغلب مخاطبان وزارت کار جزء کارگران این کشور هستند و کارگران کشور این مطالبه جدی را دارند که رئیس جمهور این بار به خود «جامعه کارگری» اعتماد کند. بالاخره این وزارتخانه (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) همواره دستخوش سیاست‌بازی‌ها و جریانات سیاسی چپ و راست و آن هم از طیف تندروهای آن بر مسند کار بودند و دقیقاً نتوانستند قابلیت‌های لازم در این وزارتخانه را به درستی فعال کنند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به جلسه اخیر نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگی کشور با رئیس‌جمهور برای مسائل کارگری و وزارت کار، تاکید کرد: در این شرایط مطالبه جدی ما این است که آقای پزشکیان به بدنه کارگری و جریانات و تشکل‌های کارگری اعتماد کنند. اگر این فضا به وجود آید، قطعا وزارت کار از وزارتخانه‌های مطلوب در دولت چهاردهم بدل خواهد شد.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: ما از نظر اعتقادی و ارزشی بر این باور هستیم که وزیر باید از اقشار مستضعف جامعه و پاکدست و کارآمد و همسو با سیاست‌های کلی نظام و رهبری و برنامه هفتم توسعه باشد. لذا اینکه وزیر از دل جامعه کارگری بنابر بحث‌هایی که تاکنون مطرح شده انتخاب شود، مطلوب است زیرا امروزه دیگر جامعه کارگری ما به پختگی لازم برای ورود در چنین سطحی از تصمیم‌گیری رسیده است. امروز می‌توان به جامعه کارگری و نمایندگان آن اعتماد کرد.

وی در پایان بیان کرد: شخصیت‌هایی مثل آقای محجوب و کسانی مثل ایشان امروزه هستند که بتوانند برای بهبود وضعیت این وزارتخانه کمک کنند. توقع این است که باتوجه به شناختی که آقای پزشکیان از جریانات کارگری دارد، در بحث وزارت کار به آقای علیرضا محجوب اعتماد کند تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوب ایشان استفاده عملی کنیم.