مدیر عامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان، آب پایدار بخشی از شهر ارکواز، ۶ روستا و همچنین ۴۰ واحد صنعتی در شهرستان ملکشاهی تامین می شود.

به گزارش جارچی اخبار، “محمد محمدی” در جریان بازدید از زیرساخت های آبرسانی در شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: با اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان و همچنین قرارگاه جهاد آبرسانی مشکل افت فشار و قطعی آب این شهرستان رفع می شود.

وی افزود: بسیاری از روستاهای این شهرستان در سنوات گذشته با مشکلاتی در تامین و توزیع آب شرب مواجه بودند که در مواردی برای رفع این مشکل از آبرسانی به صورت سیار و با تانکر انجام می گرفت.

محمدی یادآور شد: شرکت آبفا در راستای جهاد آبرسانی با انجام اقدامات جهادی در چند ماه اخیر، کارهای زیادی را انجام داده که از جمله آنها می توان به اجرای خط انتقال ۶.۵ کیلومتر با لوله گالوانیزه ۱۰۰ میلی متر از مخزن میان تنگ(شهر ارکواز) به روستاهای “درگه”، “وری علینظر”، “پل شکسته” و “طالقانی” اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این خط انتقال آب بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط وجود معارض در مسیر مانع بهره برداری از این پروژه شده که امیدواریم با رفع این مشکل بتوانیم در موعد مقرر این پروژه را به پایان برسانیم.

وی یادآور شد: به جهت تقویت و تامین آب پایدار بخشی از شهر ارکواز و ۴۰ واحد صنعتی این شهرستان خط انتقالی به طول یک هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال با لوله پلی اتیلن با سایز ۱۱۰ میلیمتر اجرا شده است.

محمدی گفت: این شرکت برای تامین آب پایدار روستای “پاریاب” ملکشاهی، اقدام به توسعه شبکه داخلی به طول یک هزار و ۲۰۰ متر کرده است.

وی با اشاره به پروژه مهم آبرسانی به شهر ملکشاهی، گفت: این پروژه در مراحل پایانی کار قرار دارد و با وارد مدار شدن آن، شهرهای مهر، دلگشا، ارکواز و روستاهای حومه را تحت پوشش و آب پایدار را تامین می کند.

شهرستان ۲۵ هزار نفری ملکشاهی با مرکزیت ارکواز در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.