یک نماینده سابق مجلس گفت: وقتی ظریف بارها اعلام کرده است حضورش در شورای راهبری پزشکیان جنبه مشورتی دارد؛ نیازی به حاشیه‌سازی کیهان و شریعتمداری نیست. انتظار این است که در نقد و ابراز مخالفت با سازوکاری درست استدال‌های منطقی بیاورند و کاری نکنند که گذشته و مسائلی که مردم از آن بیزار هستند، تکرار شود.

به گزارش جارچی اخبار، جلال میرزایی درباره صحبت‌های مدیرمسئول روزنامه کیهان مبنی بر این‌که «اکثر اعضای شورای راهبری دولت پزشکیان، فاسد و محکوم امنیتی و مدافع همجنس‌گرایی هستند» گفت: آقای شریعتمداری مدیر مسئول کیهان تنها یک یادداشت در این ارتباط ننوشته است، فکر می‌کنم تا الان ۳ یادداشت نوشته و روزنامه کیهان تحت مدیریت ایشان ۲ یا ۳ گزارش تحلیلی پیرامون این موضوع منتشر کرده است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آقای شریعتمداری به موضوعاتی پرداخته است که ۲ یا ۳ هفته از زمان اعلام نتایج انتخابات سپری نشده و آقای پزشکیان در این مدت اعلام کرده است که «دولت وفاق ملی» می‌خواهد تشکیل دهد و به نظر می‌رسد افرادی هم از میانه‌روهای جناح اصولگرا و طیف‌های سیاسی دیگر در دولتش حضور دارند. هنگامی که آقای پزشکیان به این مطلب اشاره کرده و هنوز خروجی‌ کار هم اعلام نشده‌ و نتایج کارگروه‌ها و جمع بندی‌شان مشخص نشده است و آقای ظریف هم بارها اعلام کرده است که جنبه کار ما مشورتی است و تصمیم‌گیری با خود رئیس جمهور است، دیگر لزوم و ضرورتی ندارد که آقای شریعتمداری حاشیه سازی جدید کند به نظرم این برخورد، برخورد هوشمندانه‌ای نیست.

وی با بیان این‌که آقای ظریف جدا از موضع‌گیری‌ها انسانی فرهیخته و دپیلماتی است که منشاء خدمات زیادی برای کشور است،‌ عنوان کرد: حضور دکتر ظریف در انتخابات نشان داد که مردم چه اقبالی به ایشان دارند و این درست نیست وقتی ایشان در رأس شورای راهبری هستند بخواهیم با ایما و اشاره آن را زیر سوال ببریم و تخریب کنیم. آقای ظریف چندین بار گفته کار ما بی‌عیب و ایراد نیست و چند بار اعلام کرد که آمادگی دارد اگر کارگروهی بد عمل کرد و یا وارد مسائل حاشیه شد آن افراد را کنار بگذارد و حتی آن را منحل کند.

میرزایی عنوان کرد: به نظرم اگر دلسوز هستیم اگر دغدغه اعتلای کشور را داریم، بهتر است در این سازوکار مشورتی کمک کنیم نه این‌که سازوکاری که موقتی و برای کار مشورتی است را زیر سوال برده و آن را تخریب کنیم.

وی در پاسخ به این‌که رهبری در صحبت‌های اخیرشان فرمودند از تنش و تشویش باید جلوگیری شود و موفقیت آقای پزشکیان موفقیت همه نظام است آیا این حرف‌ها نطقه مقابل بیانات رهبری تلقی نمی‌شود، بیان کرد: آقای شریعتمداری را باید به عنوان یک جریان و یا نماینده آن و یا رسانه‌اش ببینیم و به عنوان ارگان رسانه‌ای یک جریان من به او حق می‌دهم که نظر منتقد و مخالف داشته باشد، اما انتظار این است که در نقد و ابراز مخالفت با سازوکاری درست استدال‌های منطقی بیاورد و کاری نکند که گذشته و مسائل که مردم از آن بیزار هستند، تکرار شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حرمت‌ها باید حفظ شود. به فرض اگر کسی محکومیتی داشته آن را تحمل و به قانون تمکین کرده و دوره‌اش سپری شده است و در حال حاضر یک شهروند است و او هم حق دارد. به طور مثال الان مشاهده می‌کنیم در بعضی از کشورها کسی که محکوم شده و الان می‌خواهد رئیس جمهور شود.

وی گفت: کسی که در گذشته محکومیتی داشته بعد از آزادی از حقوق قانونی برخودار است. دوستان می‌گویند این برخوردها سیاسی بوده است، حال من می‌گویم حتی اگر فرض کنیم سیاسی هم نبوده است آنها کسانی بودند که اگر محکومیتی داشتند، به قانون تمکین کردند و بعد از پایان محکومیت، شهروند این کشور هستند و می‌توانند در مجامع و کمیته‌های مختلف حضور داشته باشند و این محل ایراد نیست.