رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: بر این باوریم که آقای محجوب منجی کارگران قرارداد موقت و پیمانی خواهد بود.

به گزارش جارچی اخبار، یکی از مهمترین دغدغه‌های کارگران کشور در سال‌های اخیر، مسئله قراردادهای موقت، بی‌ثباتی شغلی، اخراج‌های سلیقه‌ای و سوءاستفاده بسیاری از پیمانکاران نیروی انسانی و مشاغل پیمانی بوده است. امری که علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) به‌عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آن حوزه صاحب نظر بوده است.

فتح الله بیات (رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی) درباره گزینه‌های مطرح برای معرفی به‌عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت انتخاب علیرضا محجوب در این زمینه برای کارگران گفت: وزارت کار، وزارتخانه بزرگی با گستردگی قابل توجه در سراسر کشور است و جدا از بحث گستردگی و بزرگی، شامل سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های بزرگ شستا و سایر شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی کشور است. بیش از ۵۰ درصد جامعه تحت پوشش این وزارتخانه دارد. باتوجه به بزرگی وزارتخانه و خدمات آن به بیش از نیمی از جامعه، نباید هرکس را بدون کار کارشناسی در این وزارتخانه گمارد.

وی افزود: قاعدتاً به نظر ما تشکل‌های کارگری و نخبگان حوزه روابط کار در این فضا دانش بیشتری برای تبیین و تجویز در حوزه وزارت کار دارند. به همین دلیل، در میان افراد مطرح شده در حوزه وزارت کار، هیچکدام به اندازه آقای محجوب سابقه شناختی و عملی در حوزه قانونگذاری و روابط کار و شناخت قانون کار و تامین اجتماعی ندارند. ایشان نماینده کارگران ایران در سطح بین المللی و سازمان جهانی کار بودند و تجربه جهانی در حوزه کار و تامین اجتماعی نیز دارد و تجربیات ایشان برای کارگران و بازنشستگان کشور ارزنده محسوب می‌شود.

بیات تصریح کرد: در این شرایط توصیه ما به آقای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب این است که در حوزه کارگری و تامین اجتماعی از آقای محجوب استفاده کنند. باتوجه به بحث امنیت شغلی و مزد کارگران که امروزه حال خوشی ندارد، آقای محجوب که نگاه مثبتی به تشکل‌ها و سازمان تامین اجتماعی دارند، بهتر از سایر گزینه‌های مطرح است. این مسائل با حضور ایشان قابل حل است و امیدی در دل جامعه کارگری و بازنشستگی ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه کارگران پیمانی و قراردادی خاطرنشان کرد: به صلاح کشور و جامعه کارگری و بازنشستگی و صندوق‌ها است که آقای محجوب در سمت وزیر معرفی شوند تا حمایت این بخش مهم جامعه از دولت و نظام کماکان برقرار باشد.

وی اظهار کرد: آقای محجوب باتوجه به حمایتی که از طرف کانون‌های بازنشستگی، کارفرمایان و تشکلات کارگری با خود دارد، می‌تواند در حوزه معیشت و امنیت شغلی و اجرای قوانین کار می‌تواند نقشی بی‌بدیل ایفا کند. بیمه بیکاران و فارغ التحصیل نیز در دستور کار ایشان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران در پایان با اشاره به نگاه محجوب در حوزه کارگران پیمانی و قراردادی و نیروهای فعال ذیل پیمانکاری‌ها، تصریح کرد: ما در سال ۸۱ اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی را به توصیه شخص آقای محجوب تشکیل دادیم چون ایشان پیش‌بینی می‌کرد که بیش از ۹۰ درصد کارگران ما در آینده نزدیک در آن زمان چنین قراردادهایی را خواهند داشت. ایشان تلاش کرد که رای دیوان را درباره تبصره‌های ماده هفتم قانون کار لغو کند و تمام همت خود را گمارد. این تجربه نشان می‌دهد که ایشان از دیرباز نگاه خاصی به بحث امنیت شغلی داشتند. اگر انشالله ایشان وزیر شوند باتوجه به نگاهی که به پیمانکاری‌ها و نیروهای قراردادی موقت دارند، می‌تواند در این حوزه که دغدغه ۹۶ درصد کارگران کشور است، اقدامات لازم را برای با ثبات کردن قراردادها و دائمی تلقی کردن قرارداد کسانی که حقشان کار مستمر است، اقدام کنند. لذا بر این باوریم که آقای محجوب منجی کارگران قرارداد موقت و پیمانی خواهد بود.