با حضور جمعی از بانوان رسانه‌ای، مادر شهید و بانوی پرستار دوران دفاع مقدس، پوستر رویداد رسانه‌ای استانی «طنین» در آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش جارچی اخبار، جواد بیرامزاده عصر سه شنبه در جلسه رونمایی از پوستر نخستین دوره رویداد رسانه‌ای طنین، اظهار کرد: جشنواره بین المللی رسانه‌ای حریم رسالت سه دوره است که در راستای عفاف و حجاب در سطح کشور برگزار می‌شود و امسال نیز نخستن بار مرحله استانی آن در قالب رویداد رسانه‌ای طنین برگزار خواهد شد.

وی افزود: نفرات برتر رسانه‌ای در رویداد رسانه‌ای طنین شناسایی شده و آثار برتر به جشنواره حریم رسالت فرستاده می‌شود.

وی با بیان این‌که استان ما هر ساله در این جشنواره دارای مقام بوده است، گفت: مرحله استانی رویداد رسانه‌ای طنین ویژه بانوان رسانه‌ای بوده ( آقایان حق شرکت ندارند) و در قالب گزارش، عکس، فیلم پادکست و مصاحبه برگزار می‌شود.

بیرامزاده، روایت زندگی بانوان موفق ایران و استان، واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی، روایت پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی، نقش زن در تحکیم بنیاد خانواده و حیا و پوشش زن در سلامت جامعه را از جمله محورهای این رویداد رسانه‌ای عنوان کرد.

وی با بیان این‌که تا امروز از نقش اساسی بانوان موفق در جامعه غفلت شده است، گفت: بانوان استان حضور پررنگی در عرصه رسانه دارند و به قدرت بانوان رسانه‌ای استان واقف هستیم که همیشه پای کار بوده‌اند و در این راستا انتظار داریم تا آثار کیفی و میدانی قوی به این رویداد رسانه‌ای که برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود، ارسال شود.

وی ادامه داد: علاقمندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند تا بیستم شهریور ماه آثار خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا با بیان این‌که قرار است در این رویداد، نقش زنان در اجتماع و پیشرفت جامعه روایت شود، گفت: زنان نیمی از جامعه بشری هستند و خداوند متعال، صفت رب بودن را در وجود آن‌ها دمیده تا پرورش دهنده کل جامعه بشری باشند و صلاح و فساد جامعه از آن نشات می‌گیرد.

طهمورث افزود: هدف از آفرینش هر انسانی رسیدن به کمال بشری و بهره بردن از فضایل است. حضرت فاطمه (س) در قله بشریت قرار داشته و به عنوان بانوی مسلمان فرصتی یافت تا به اوج برسد.

وی ادامه داد: خداوند در قران کریم هنگام صحبت از نمونه انسان‌های خوب و بد از قشر زن مثال می‌زنند که نشاندهنده نقش زن در اهمیت جامعه است.

وی اظهار کرد: زن ایرانی در طول تاریخ پیشرو و همراه مردان در پیشرفت جامعه بوده و به عنوان سربازان خط مقدم انقلاب، اگر در صحنه حضور نداشتند و یا با انقلاب سازگار نبودند، قطعا انقلاب اسلامی به نتیجه نمی‌رسید.

در ادامه پرستار دوران دفاع مقدس و فعال فرهنگی و هم‌چنین مادر شهید حسین اوجاقی (شهید مدافع امنیت تبریزی) نیز از عدم توجه و پرداخت به زنان فعال و موفق در جامعه و غفلت از تجربیات و خاطره نگاری‌های آن‌ها انتقاد کردند.