النی کاپوچیانی خواستار حمایت بیشتر از بسکتبال زنان شد و گفت: در بخش زنان نیاز داریم تا از دولت کمک بگیریم و حامی مالی جذب کنیم.

به گزارش جارچی اخبار، سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران در حاشیه تمرین تیم ملی در مورد شرایط تیم ملی زیر ۱۸ سال گفت: ما پیشرفت خیلی خوبی در یک ماه داشتیم ولی کافی نبود و لازم است بیشتر روی پایه کار کنیم.

او درباره تیم ملی بزرگسالان بیان کرد: سال گذشته کار بزرگی کردیم که به فینال دسته دوم کاپ آسیا صعود کردیم. قبل از بازی‌ها کسی خیلی روی ایران حساب باز نمی‌کرد اما بعد از بازی‌ها همه به ایران احترام می‌گذاشتند. برای مسابقات سال آینده باید توجه داشته باشیم که لیگ امسال ضعیف بود و طبیعی است که عملکرد بازیکنان هم افت داشته باشد. به همین خاطر به بازی‌های دوستانه و انگیزه نیاز داریم که هم بازیکنان به خودشان انگیزه بدهند و هم بازی‌های دوستانه باعث پیشرفت‌شان شود.

کاپوچیانی درباره اینکه ترکیب تیم ملی تغییر کرده است یا با ترکیب قبلی ادامه می‌دهد، بیان کرد: تلاش می‌کنیم بازیکنان بیشتری را تست کنیم. حتی از تیم زیر ۱۸ سال به اردو دعوت شدند اما چون امتحان داشتند نتوانستند کامل در کمپ باشند. دختران من در این فصل تقریبا خوب کار کردند اما باید باانگیزه کار کنند و این پروسه سه‌ماهه نیست و باید در طول یک سال اتفاق بیفتد. از طرفی آنها خودشان به شکل انفرادی هم باید کار کنند و دوباره کمپ بگذاریم و با اردوهای مکرر آنها را ارتقا بدهیم.

او درباره برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان گفت: سال آینده کاپ دسته دوم آسیا را داریم. از طرفی پاییز مسابقات غرب آسیا را داشتیم که کنسل شد. سعی می‌کنیم یکسری بازی دوستانه در نظر بگیریم که بازیکنان در حال و هوای مسابقه باشند.

کاپوچیانی در پایان خواستار حمایت بیشتر از بسکتبال زنان شد و بیان کرد: در بخش زنان نیاز داریم تا از دولت کمک بگیریم و حامی مالی جذب کنیم. خانم‌ها نیازمند حمایت بیشتری هستند. نیاز دارند که به خارج از ایران بروند و مسابقه بدهند چون خیلی از تیم‌ها به ایران نمی‌آیند و شرایط با تیم مردان متفاوت است.