معرفی سید محمد مجتبی حسینی به عنوان یکی از وزرای دولت چهاردهم،‌ بلاشک از شاهکارها و اقدامات بلند فرهنگی آقای رئیس جمهور برای ایجاد پلی عریض و ارام بین جامعه ادب وفرهنگ وهنر ، جامعه عموم مردم بخصوص نسل جوان و البته در پیوند با حاکمیت متنفذ در امر فرهنگ خواهد بود.

به گزارش جارچی اخبار، محمد عطریانفر نوشت: من به اعتبار اینکه عضو خانواده واز اهالی مطبوعات هستم و با حوزه فعالیتهای فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای اشنایی دارم احساس می‌کنم در این مقطع مهم تاریخی، که جامعه بار دیگر روند ترمیم اعتماد به حاکمیت را تجربه میکند ، معرفی فردی به عنوان وزیر فرهنگ وارشاد که واجد شایستگی های تام وتمام باشد و بر موازین صادقانه اعلام شده ریاست جمهوری منطبق باشد ، امری شایسته بلکه ضرورت است بحدی که در نگاه و در تدبیر رییس جمهور محبوب پزشکیان،‌ موثر واقع شود.

کار راهبری و تعیین مصادیق برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته‌ تخصصی بخوبی آغاز شد و کارنامه چهره‌های زیادی مورد مطالعه،‌ بررسی صلاحیت و ظرفیت سنجی فرهنگی قرار گرفت . آقای محمد قوچانی به تازگی گزارش معنادار و دقیقی از رویکرد کمیته مربوطه به جامعه و افکار عمومی منتقل کرد که طی آن اعضای مسئول درتعیین مصادیق به چه میزان هوشمندانه، حرفه‌ای،‌ با دقت نظر و به دور از هرگونه فضاسازی و  رویکرد یکجانبه‌‌ گرایی ، رسالت مهم خود را بجای اوردند. این کمیته موفق شد چهره‌های موثر و واجد شأن و منزلت فرهنگی و مقبولی را انتخاب و به شورای راهبردی معرفی کند. درمیانه میدان رقابت نامزدهای مورد نظر ، پنج شخصیت از دیگران بیشتر در کانون توجه اصحاب فرهنگ‌قرار گرفتند.

اقای احمد مسجد جامعی که از اصحاب فرهنگ و دورانی بلند و بالنده درمسئولیت وزارت ارشاد هم درموقعیت کارشناس و هم در کسوت وزارت و معاونت بحق کوشیده است. آقای رسول جعفریان،‌ مورخ بزرگ و شخصیت حوزوی مورد احترام اهالی فرهنگ و ادب و تاریخ ، آقای سیدعباس صالحی صاحب تجارب گرانقدر در حوزه فرهنگ و ادب، بزرگمردی که دورانی در عصر ریاست جمهوری آقای روحانی وزیر ارشاد بود و با حکم رهبری هم اکنون مدیریت موسسه عظیم اطلاعات را برعهده دارد،‌ آن هم  بعد از مرحوم آقای دعایی که از چهره‌های نام‌آور فرهنگ و سیاست این سرزمین بود. آقای حسین انتظامی از دوستان خوب ما که تجارب ارزشمندی در حوزه مدیریت مطبوعات داشته و زمانی نیز  معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد ودر مقاطعی مدیریت روزنامه جام جم و همشهری را برعهده داشته است.

و اخرین نامزد ، چهره بلند آوازه عرصه هنر، شخصیت جوان وهنرمند وصاحب فضیلتی که کمتر نزد ارباب سیاست شناخته شده ، دوست ارجمند و دیر اشنای ما آقای سید محمد مجتبی حسینی است که‌ این بزرگوار در دولت آقای روحانی، معاونت هنری وزارت ارشادرا برعهده داشت و  چون جوان‌تر است شاید کمتر مورد توجه گروه‌های سیاسی قرار گرفته باشد. این چهره برای ادای تکلیف ملی و فرهنگی به جامعه فرهنگ دوست و حوزه سیاست ، امروز در مقام  گزینش توسط ریاست جمهوری قرار دارد،‌ طرح نام و نشان آقای حسینی بسیار هوشمندانه و دقیق بوده است و بنظر اینجانب معرفی وی به عنوان یکی از وزرای دولت چهاردهم،‌  بلاشک از شاهکارها و اقدامات بلند فرهنگی آقای رئیس جمهور برای ایجاد پلی عریض و ارام بین جامعه ادب وفرهنگ وهنر ، جامعه عموم مردم بخصوص نسل جوان و البته در پیوند با حاکمیت متنفذ در امر فرهنگ خواهد بود.

سید مجتبی حسینی ، هنرمند محبوب، تمام عمر بالنده خود را از سه دهه قبل تا به امروز در حوزه فرهنگ و ادب به سر برده است. یکی از هنرمندان نامور حوزه خط است و از خوشنویسان تراز اول جامعه خطاطان کشور به شمار می‌رود. وی در حوزه نقاشی هم ، تجارب ارزشمندی دارد و  تحصیل‌کرده رشته زبان و ادب فارسی و هنر است. مدتی دبیر فرهنگستان زبان و  ادب فارسی و مقطعی بمدت سه سال معاون هنری وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی بوده است،‌ ضمن انکه سالیانی دراز موقعیت مشاور وزیر فرهنگ را در کارنامه خود دارد. او دبیر هیئت‌های اجرایی جذب اعضای هیئت علمی فرهنگستان‌های کشور بوده و در دوره سه ساله‌ای هم مدیریت عامل و عضو هیئت مدیره کتابخانه و موزه ملی ملک که از افتخارات مدیریتی موزه داری کشور بوده،‌ را برعهده داشته است.

مهم‌ترین نکته ای که جامعه فرهنگی، ادبی ، هنری و سینمای کشور ما برای وزارت، صدرات، خدمت و مدیریت دراین عرصه بدان نیاز دارد،‌  این است که وزیر فرهنگ و ارشاد با تمام وجود به فرهنگ و ادب ملی ایران عشق بورزد و تمام عمرش را برای خدمت به این حوزه وقف کرده باشد. درگذشته بعضا مدیران فرهنگی کشور صرفا صبغه و شخصیت سیاسی داشتند و کم‌تر فردی همانند سیدمحمدخاتمی و سید عطاء الله مهاجرانی شخصیتی آمیخته به عشق فرهنگ و ادب و هنر در راس قدرت سیاسی فرهنگ‌ داشتند.

با احترام به همه گزینه‌های مدنظر؛ امروز سید مجتبی حسینی از جمله معدود افراد از این سنخ و از این تبار شریف است که با انتخاب او قلب، دل ، روح و روان هزاران هنرمندِ مایه ور و با فضل و فضلیت و صاحب درک و ادب شاد خواهد شد. ‌

اخیرا مطلع شدم بسیاری از منظومه های علمی، هنری و ادبی که نهادهای مدنی هستند و کارویژه انها وقف حوزه هنر و ادب است  از حامیان جدی ایشان اند.