معمولاً برگزاری اردوهای برون مرزی تیم‌ها را از نظر هارمونی و ایجاد هماهنگی در وضعیت مطلوب‌تری قرار خواهد داد. استقلال نیز با هدف افزایش توان ذهنی و بدنی بازیکنان راهی اردوی برون مرزی شده و جواد نکونام در تلاش است با برگزاری این اردو به نوعی کاستی‌های تیمش را از بین برده و مجموعه بهتری را برای ورود به لیگ برتر و بازی‌های سخت لیگ نخبگان آسیا پدید آورد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا، پرواضح است که مهم‌ترین مأموریتی  که به دوش سرمربی استقلال محول شده، ایجاد هماهنگی میان بازیکنان جدید و قدیم است و اگر او در زمان برپایی اردوی برون مرزی بتواند به این مهم دست یابد، بدون تردید با آمادگی مطلوب گام به لیگ نخبگان و لیگ برتر خواهد گذاشت.

جواد نکونام باید تیمی را بسازد که از لحاظ بدنی توان حضور در ۳ جام را داشته باشد. استقلال فصل پیش درگیر دو جام بود. یکی در لیگ برتر و دیگری در جام حذفی. استقلال این فصل اما از همین شهریورماه درگیر مسابقات آسیایی خواهد شد و باید در مدار نتیجه‌گیری قرار بگیرد و بهترین عملکرد را از خود به‌جا بگذارد.

ساختن تیمی که توانایی عرض اندام در سه جبهه جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشد، ساده نیست و شاید برپایی این اردو تا حد زیادی بتواند نکونام را به اهداف عالی‌اش نزدیک کند و به خوبی عصب و عضله بازیکنان تحت فرمانش را هماهنگ سازد تا آنها در اوج آمادگی در این عرصه حاضر شوند. از طرف دیگر بعد از برپایی چنین اردویی باید انتظار داشت ارتباطات داخلی میان بازیکنان مطلوب‌تر شده و از نظر برقراری روابط درون تیمی اوضاع رو به بهبود گذارد. معمولاً وقتی بازیکنان در یک هتل شب را به صبح می‌رسانند، با هم سر میز صبحانه، ناهار و شام حاضر می‌شوند، صمیمیت و اتحاد میان آنها افزایش خواهد یافت و به طور مشخص هدف از برگزاری اردوها نیز رسیدن به همین دستاوردها است.