اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بیانیه‌ای، خواستار انتخاب کابینه دولت چهاردهم براساس خرد جمعی شد.

به گزارش جارچی اخبار، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بیانیه‌ای که به امضای حسن صادقی، رئیس این تشکل رسیده، به مناسبت آغاز به کار دولت چهاردهم آورده است:

«خداوند را شاکریم که به فاصله کمتر از دو ماه در حالی که رئیس جمهور فقید و همراهان، در راه خدمت به شهادت رسیدند، با درایت و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب اسلامی با یک انتخاباتِ درخور و شایسته ایران و ایرانی، آنهم در دو مرحله بدون کوچکترین تنش و در آرامش کامل، همراه با شور انتخاباتی و رقابتی کم نظیر برگزار شد و در میان کاندیداهای ریاست جمهوری، شایسته‌ترین فرد با آرای قابل توجه مردم انتخاب شد. تأییدیه رهبری نیز نشان از این انتخاب شایسته می‌دهد.

جامعه کارگری و بازنشستگی ایران و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به عنوان نماینده بخشی از این جامعه بزرگ در حالی که در طول دوران تبلیغات انتخاباتی به شکل گسترده و موثر حمایت خود را از دکتر مسعود پزشکیان اعلام و در این راستا همه تلاش خود را برای انتخاب شدن ایشان انجام داد، مراتب تبریک و شادباش خود را به همین مناسبت اعلام و آرزو می‌کند که ریاست محترم جمهوری دولت چهاردهم به همراه هیئت وزیران و سایر مسئولینِ منتصب ایشان در راستای خدمت به مردم شریف، مومن و وفادار ایران موفق و مؤثر باشند‌.

برادر ارجمند جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب، ما اطمینان داریم حضرتعالی در جریان مشکلات و مصائب جامعه کارگری شاغل و بازنشسته می‌باشید و آنطور که در جریان سخنرانی‌های خود در تجمعات و مناظره‌ها هم به آن اشاراتی داشتید، کاملاً روشن است که درک جامع و کاملی از مسائل و معضلات این جامعه دارید؛ که از جمله می‌توان به موضوع شکاف معیشت و درآمد خانوار شاغل و بازنشسته، امنیت شغلی شاغلین، درمان بیمه شدگان، ناترازی سازمان تأمین اجتماعی، مسکن کارگران شاغل و بازنشسته، نارضایتی تشکلات کارگری در خصوص استیفای حقوق جامعه کارگری، بیکاری و عدم پوشش صندوق بیمه بیکاری در خصوص کارگران بیکار شده، اشاره کرد. یقیناً حل این مشکلات با توجه به برخی مشکلات ساختاری، مدیریتی و سیاسی در کوتاه مدت ممکن نیست و ما هم چنین انتظاری نداریم. ولی ما می‌توانیم در شروع دولت به انتخاب هیئت وزیران و کسانی که سکان اداره دستگاه‌های اجرایی را به عهده خواهند گرفت، امیدوار باشیم که اصلاحات برای احیای عدالت اجتماعی ـ اقتصادی در آینده انجام خواهد گرفت و جامعه آثار آن را در زندگی روزمره خود لمس خواهد کرد.

جناب آقای دکتر پزشکیان حضرتعالی در همه سخنان خود به رأی مردم و مشارکت مردم در تصمیم گیری و انتخابات، اشاره کردید و تأکید نمودید که هیچ تصمیمی را بدون رضایت جامعه مخاطب اتخاذ نخواهید کرد و ما این نظرات را فقط از شما شنیدیم و باور کردیم. به عبارت دیگر شما نشان دادید که دموکراسی در دولت شما به عنوان یک اصل بنیادی پذیرفته شده است. بر این اساس جامعه بزرگ کارگری از شما به عنوان رئیس جمهور خود درخواست کرده‌ است که در کابینه آینده خود آقای «علیرضا محجوب» را که هم جنابعالی و هم همه دلسوزان کشور و ملت به جامع الشرایط بودن ایشان ایمان دارند را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت چهاردهم معرفی کنید.

متأسفانه شنیده‌ها گواه آن می‌دهد که معرفی شدگان برای پست وزارت، براساس خرد جمعی نیست و انتخاب اعضای کابینه براساس خرد فردی را در دستور کار قرارداده اند. در حالی که انتخاب حضرتعالی حاصل خرد جمعی است و اصل جمهوریتِ نظام که رهبری همیشه بر آن تأکید دارند، حاصل خرد جمعی است.

در پایان با آرزوی توفیق الهی برای حضرتعالی و دولت شما وعده می‌دهیم که همراهی جامعه کارگری شاغل و بازنشسته را که نیمی از جامعه ایران را به خود اختصاص می‌دهد، همراه خواهید داشت و ما از هیچ گونه همکاری و همراهی با جنابعالی و دولت کریمه دریغ نخواهیم کرد و همانگونه که رهبری نیز فرمودند، موفقیت شما، موفقیت نظام است».