رییس کمیته کارگری و بازنشستگی ستاد دکتر پزشکیان در آذربایجان شرقی گفت: معرفی علیرضا محجوب به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی پست وزارت کار از سوی کمیته‌ی مربوطه، کار رئیس‌جمهور را برای انتخابِ یک وزیرِ اصلح آسان‌تر کرده است.

به گزارش جارچی اخبار،  کریم صادق‌زاده تبریزی، اقدام رئیس‌جمهور برای اخذ مشاوره از گروه‌های مختلف برای انتخاب وزرا و مسئولین را اقدامی ارزشمند خواند گفت: با توجه به مشکلاتِ معیشتی تعیین وزرای اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است و در رابطه با وزارت کار نیز با توجه به گستردگی فعالیت از سویی و مهمتر از همه میزان جمعیت تحت پوشش آن، این اهمیت بیشتر می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر در آذربایجان شرقی،افزود: با توجه به عضویت آقای پزشکیان در فراکسیون کارگری مجلس ایشان همواره با مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی آشنا بوده‌اند. همچنین در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، وقتی قرار شد ایشان در لیست حمایتی جامعه کارگری و بازنشستگی و اتحادیه پیشکسوتان کارگری تبریز قرار بگیرند، بلافاصله میثاق نامه ۲۰بندی پیگیری مشکلات این قشر را امضا و متعهد به پیگیری آن شدند و در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز پایبند آن بودند. همه اینها نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور به اهمیت مسایل این قشر آگاه هستند.

صادق‌زاده ادامه داد: پیشینه‌ی فعالیت ایشان برای کارگران نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور در انتخاب و معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حساسیت‌های لازم را دارند. البته معرفی علیرضا محجوب به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی پست وزارت کار از سوی کمیته‌ی مربوطه، کار رئیس‌جمهور را برای انتخابِ یک وزیرِ اصلح آسان‌تر کرده است. آقای محجوب نماینده ادوار مجلس و رییس کنفدراسیون عالی کارگران ایران و همکار چندین‌ساله رئیس‌جمهور در مجلس بوده‌اند و از این جهت که ایشان سال‌ها برای کارگران کار کرده‌اند، گزینه‌ی مناسبی برای پست وزارت کار هستند.

وی با اشاره به سوابق کاری و ویژگی‌های علیرضا محجوب خاطرنشان کرد: نقش آقای محجوب به عنوان یک فرد انقلابی در طرح و پیگیری مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگی بی‌نظیر بوده و تجارب ارزشمند ایشان در حوزه قانون‌گذاری را در کمتر فردی می‌توان یافت. البته نفراتی که برای این مسئولیت مطرح شده‌اند، محترمند اما به اندازه‌ی آقای محجوب بر مسائل کارگران تسلط ندارند.

این فعال جامعه کارگری آذربایجان شرقی با یادآوری مشکلات این قشر و تأکید بر اینکه در حال حاضر قوانین خوبی در این حوزه برای اجرا وجود دارد، تصریح کرد: جامعه کارگری و بازنشستگی در طول سال‌های قبل با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده که با اقداماتی از جمله حذف سه جانبه گرایی در تعیین دستمزد کارگران به اوج رسیده بود.

صادق‌زاده تأکید کرد: مشکلات این قشر در وهله نخست در وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌ عدم اجرای قانون برمی‌گردد و ما در این وزارتخانه فردی را می‌خواهیم که با زیروبم قوانین برای اجرا آشنا باشد و قطعا آقای محجوب فردی شایسته برای این امر است. معتقدم مخالفت‌‎هایی که با وزارتِ ایشان می‌شود، بیشتر به خاطر همین قانون‌گرایی و عمل به قانون از سوی ایشان است که مورد هجمه قرار می‌گیرد.

صادق‌زاده خاطر نشان کرد: بین اعضای دولت تنها می‌بینیم که برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از گوشه و کنار کشور اظهار نظر می‌شود و این نشان می‌دهد حساسیت خاصی برای این وزارتخانه وجود دارد.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور که با شعار برای ایران و حق‌‎طلبی و اجرای عدالت به میدان آمده‌اند، باید در این وزراتخانه با انتخابی درست و شایسته به عقب ماندگی‌های چندین دهه‌ای این قشر در اجرای صحیح قانون کار و قانون تأمین اجتماعی از جمله جا ماندن دستمزد از تورم، رفع مشکل مسکن، قراردادهای موقت کار، متناسب‌سازی حقوق، حذف شرکتهای پیمانکاری پایان دهند. اجرای این همه، به فردی با دارا بودن شاخص‌های عدالت طلبی و مردمی بودن و آشنایی با قانون نیاز دارد که قطعا همه این ویژگی‌ها در آقای محجوب به خوبی قابل مشاهده است و با توجه به همکاری مستقیمِ رییس‌جمهور با ایشان در مجلس شناخت بهتری را ایجاد می‌کند که نباید از آن غافل شوند.

صادق‌زاده یا یادآوری حمایت بیش از هزار تشکل کارگری و بازنشستگی و تعاون گران سراسر کشور از آقای محجوب برای تصدی پست وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی اظهار داشت: همه این حمایت‌ها همانطورکه گفتم خود حساسیت‌ها را نشان می‌دهد. این حساسیت وظیفه رییس‌جمهور منتخب را در انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سنگین می‌کند.