مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی گفت: صندوق های قرض الحسنه این مجموعه در بخش های مختلف این استان یکهزار و ۲۵۹ مورد با بیش از ۷۰ هزار عضو است.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ جواد ملک لو روز چهارشنبه با تشریح فعالیت های صندوق های قرض الحسنه آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حال حاضر موجودی این صندوق ها بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال است که رقم قابل توجهی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تمام این صندوق ها دارای هیات امنا است و توسط خود اعضا و افراد معتمد در بخش ها و روستاها اداره می شود، ارایه تسهیلات خرد برای ایجاد اشتغال و کارگاه های کوچک و متوسط را از اهداف اصلی و مهم تشکیل و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه عنوان کرد.

ملک لو محله محور، مسحد محور و پایگاه محور بودن را از ویژگی های اصلی صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی بیان و اضافه کرد: بسیاری از افراد متقاضی تسهیلات این صندوق با ارقام پایین یکصد میلیون ریالی توانسته اند کارگاه های بسیار موفق و با اشتغالزایی بالایی را در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی ایجاد و فعال کنند.

وی توانمندی های صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی آذربایجان شرقی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بر اثر فعالیت های چشم گیر و موفق این صندوق ها، تاکنون تعداد ۶۸ صندوق در استان تبدیل به تعاونی شده است که تعاونی های قالی بافان و زعفران کاران از جمله موفق ترین ها در این زمینه هستند.

ملک لو از فعال تر شدن بیشتر صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی آذربایجان شرقی در ۲ سال اخیر خبر داد و یادآور شد: در این مدت تعداد ۳۰ هزار و ۲۴۲ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که غالب این تسهیلات با کارمزدهای بسیار پایین اهدا می شود.

وی جلب اعتماد عمومی و اطمینان خاطر را از مزیت های بسیار مهم صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی در بین اهالی روستاها عنوان کرد و گفت: بر همین مبنا بسیاری از متقاضیان تسهیلات به دلیل کسب سود از فعالیت های اقتصادی خود، مبالغی بیشتر از سهم کارمزد خود را به صندوق واریز می کنند.

ملک لو بیشترین اعضا و گردش مالی صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی آذربایجان شرقی را مربوط به ناحیه غدیر تبریز، بناب و ملکان اعلام کرد.

وی راه اندازی صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی را راهکاری بسیار مناسب و مفید برای ترویج و گسترش اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از ایجاد این صندوق ها حمایت می کند و بر توسعه و گسترش آنها تاکید دارد.