مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شهادت و ترور بزدلانه اسماعیل هنیه آخرین تقلاهای نظام استکبار برای نجات صهیونیست ها است.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام محمود حسینی روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه رییس تبلیغات اسلامی شهرستان میانه، با اشاره به تحولات و رویدادهای چند ساعت گذشته منطقه و به ویژه شهادت اسماعیل هنیه، افزود: در چنین شرایطی باید توجه داشت که مواضع و راهبردهای مقام رهبری چراغ راه و اقدام همه قوا و مسئولان است، چون این راهبردها برگرفته از مفاهیم قرآنی است و نتایج خود را در برهه های مهم و حساس نشان داده است.

وی اظهار کرد: طبق فرموده رهبری، رژیم موقت و کودک کش صهیونیستی رفتنی است و در پاسخ به برخی نقدها مبنی بر اینکه چرا محور مقاومت به رهبری ایران اسلامی به جای وارد کردن ضربات هر از گاهی به صهیونیست ها، به طور یکپارچه و قاطع وارد نمی شود، باید گفت بیداری جهانی در خصوص جنایات این رژیم کودک کش بسیار مهمتر از هر اقدامی است و اکنون در گوشه و کنار جهان شاهد محکومیت نسل کشی و جنایات صهیونیست ها توسط آزادگان عالم هستیم و همین موضوع مقدمه ساز سرنگونی رژیم موقت و منحوس صهیونیستی خواهد شد.

حسینی ادامه داد: به گفته سیدحسن نصرالله، در ابتدای شکل گیری حزب الله که اسراییل جنوب لبنان را اشغال کرده بود و منازعاتی در جریان بود، همراه برخی مسئولان و فرماندهان به محضر مقام رهبری رسیدند که ایشان فرمودند ضربه های خود را مستمر ادامه دهید و چنین راهبرد با نقد برخی از دوستان و حتی فرماندهان مقاومت مواجه شد که این اقدامات ما با پاسخ های صهیونیست ها تناسبی ندارد و بیشتر به ضرر خود ماست.

وی یادآور شد: سید مقاومت می گوید با طرح این موضوع مجدد خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم که فرمودند در یک سال آینده به پیروزی بزرگی خواهید رسید که قابل تصور نیست و ۱۱ ماه بعد از این سخنان رهبری بود که رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را تخلیه کرد و این در حالی بود که در زمان دیدار رهبری هیچ یک از فرماندهان و چهره های مقاومت حتی چنین چیزی را تور هم نمی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه انبیای الهی برای تحقق امر تبلیغ دین الهی مبعوث شده اند و بر همین اساس وظیفه فعالان این عرصه به ویژه روحانیون و تشکل های دینی و مذهبی بسیار خطیر است، افزود: مجموعه تبلیغات اسلامی به واسطه ارتباط با روحانیون، تشکل های مذهبی، کانون های فرهنگی و تبلیغی، کانون مداحان و شعرای دینی و نظایر آنها مهمترین نقش را در توسعه و تسریع فعالیت های تبلیغی و دینی دارد.

امام جمعه شهرستان میانه نیز در این مراسم، گفت: آمریکا و ناتو عامل تمام بی ثباتی ها و ناامنی های منطقه ای و بین المللی هستند و جنایات رژیم بی اختیار صهیونیستی نیز تنها با چراغ سبز و حمایت بی چون و چرای آمریکا و ناتو اتفاق می افتاد.

حجت الاسلام سید رشادی با اشاره به اقدام تروریستی در تهران و شهادت اسماعیل هنیه ، اظهار کرد: این چهره بین المللی نقشی اساسی در مقاومت مردم فلسطین علیه اشغالگران غاصب داشت و آمران و عاملان این اقدام باید شناسایی و با شدت پاسخ اقدام خود را برای اولین و آخرین بار بگیرند.

وی ادامه داد: یکی از ابعاد این اقدام تروریستی ناامن نشان دادن ایران و زیر سئوال بردن آن در مجامع بین المللی به بهانه های امنیتی است و از مسئولان امنیتی انتظار می رود با پیگیری و بررسی همه ابعاد این اقدام تروریستی نسبت به پاسخ جدی به آن اقدام کنند.

رشادی با تاکید بر قطع رابطه کشورهای اسلامی با حامی تمام رژیم های جنایت کار دنیا، افزود: معنی ندارد مقر سازمان ملل در کشوری باشد که خود عامل اصلی همه منازعات و جنایات بین المللی است و بر همین اساس کشورهای اسلامی باید تکلیف خود را در تعامل و ارتباط با چنین کشورهای مستبدی مشخص کنند چون در حالیکه این دشمنان در همه ابعاد در کشورهای اسلامی نفوذ کرده اند، این کشورها همچنان بر ارتباط با آمریکا و متحدانش میسر هستند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از خدمات حجت الاسلام والمسلمین رضا اردبیلی رییس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میانه تجلیل و حجت الاسلام والمسلمین محمود فراهی به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد و همچنین از اقدامات حجت الاسلام والمسلمین یعقوب اباذری که در چند ماه گذشته و همزمان با ریاست اداره تبلیغات اسلامی هشترود، سرپرستی اداره تبلیغاتی اسلامی میانه را نیز بر عهده داشت، تقدیر بعمل آمد.