تجمع اعتراضی تعدادی از شهروندان تهرانی در واکنش به ترور شهید اسماعیل هنیه به دست رژیم صهیونیستی چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در میدان فلسطین برگزار شد.

به گزارش جارچی اخبار، عده‌ای از مردم پایتخت در اعتراض به اقدام شنیع صهیونیست ها در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس، تجمع خودجوش در میدان فلسطین برگزار و اعتراض خود را به سیاست های دوگانه و سکوت مدعیان حقوق بشر در غرب نسبت به شهادت اسماعیل هنیه اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین  عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این تجمع گفت: امروز به شهید هنیه می گوییم سالها به دنبال شهادت بودی؛ شهید هنیه! در شهادت پسرانت و بستگان و دوستانت دنبال شهادت بودی، تو به آرزویت رسیدی اما ما را در اندوه فراغت فرو بردی و شهادت حاج قاسم ها را برای ما زنده کردی.

وی با بیان اینکه تو بارها سازش ناپذیری خود را ثابت کردی، گفت: دنیا دید که شهادت حاج قاسم قدرتی به جبهه مقاومت داد و امروز دشمنان بدانند شهادت این رهبر بزرگ حماس حرکت جبهه مقاومت را برای نابودی دشمن ستمگر محکمتر می کند.

حاجی صادقی افزود: آمریکا و اسراییل بخواهند یا نخواهند، موتور جهادی قوت گرفته و به زودی نابودی این رژیم کوک کش ستمگر را در همین میدان فلسطین جشن خواهیم گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اجازه بدهید از زبان شما مردم مقاوم که در حریم اسلام مقاومت را به دنیا آموختید دو پیام را به دنیا اعلام کنیم پیام اول؛ مردم عزیز غزه! کودکان غزه! جبهه مقاومت! و رزمندگان حماس! به شما می گوییم با این شهادت عزم و ارداه و روحیه جهادی امت ما در کنار پشتیبانی شما و مقابله با رژیم ستمگر بیشتر و قوی تر شده و تا آخر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: امروز خون شیعه و شنی با هم آمیخته شده و رزمندگان جبهه مقاومت از تنوع ها رهایی یافته و جبهه مقاومت یکپارچه اسلامی تشکیل شده است.

حاجی صادقی افزود: ای رژیم صهیونیستی، نسبت به میهمان ما دست به ترور ناجوانمردانه می زنی؟ سیلی ای به تو می زنیم که از سیلی شهادت زاهدی محکم‌تر باشد؛ در اضطراب باش.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: پیام دیگر از این میدان و مرکز طلوع اسلام پیامی به جبهه استکبار و هم به رژیم کودک کش صهیونیست و هم اربابش آمریکای جنایتکار و کشورهای حامی این رژیم است که در جریان شهادت شهید زاهدی ابتدا تو را در اضطراب و نگرانی و ترسی چند روزه قرار دادیم و بعد هم دیدید که نظام اسلام که هم قوی و قدرتمند است و هم با روحیه انقلابی جایی که لازم باشد دست به قبضه می‌برد و سیلی می زند.

وی تاکید کرد: اکنون هم می گوییم در وحشت و انتظار و نگرانی باش تا ببینی در برابر مردم ایران و فلسطین و ‌یمن و لبنان عراق و سایر آزادی خواهان دنیا قدرتی نداری و مجبوری شکست را با خواری و ذلت بپذیری.

حاجی صادقی گفت: به شهید هنیه می گوییم که بر تو این شهادت مبارک باد، اما ایستاده ایم تا آخرین نفر و تا جایی که ظالم و ستمگر و این غده سرطانی صهیونیستی را حذف کنیم ایستاده ایم و می گوییم نه تنها رژیم اشغالگر بلکه هر که پشتیبان او باشد، در برابرش می ایستیم و شما را از صفحه روزگار حذف می کنیم.

حجت الاسلام حامد کاشانی نیز در این تجمع، گفت: با شهادت هنیه عزیز، جگرمان سوخت وی برای دفاع از مذهب خاصی شهید نشد، قدس برای فلان مذهب و سلیقه نیست، قدس یادگار معراج پیامبر اکرم است.

وی با بیان اینکه هنیه فردی بود که به خاطر زندگی در قطر دشمنان خدا او را تمسخر می کردند، اظهار کرد: من قبل از تأکید به انتقامش که بخواهم بی جهت برای سایر دستگاه هایی که زیر نظر نایب امام زمان تصمیم گیری می کنند، تعیین تکلیف کنم، بر موضوع دعا برای نابودی اسراییل تاکید دارم.

کاشانی با بیان اینکه فردا مراسم تشییع مردی برگزار می‌شود که ۶۰ تن از بستگانش شهید شده‌اند و سال ها آوارگی کشیده است، گفت: این فرد از آرمان ما دفاع کرد.