شهردار تبریز گفت: در ۲ سال گذشته ۷۰ طرح ورزشی در این شهر طراحی و اجرا شده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، «یعقوب هوشیار»، در مراسم بهره برداری از طرح های سالن ورزشی جوانمردان، چهار زمین خاکی تنیس و تجهیز سالن مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲ تبریز، افزود: طرح های ورزشی این شهر در راستای سلامت عمومی جامعه ساخته شده است.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح های ورزشی در این شهر از سوی شهرداری تبریز، اظهار کرد: این طرح ها با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و به بهره‌برداری رسید.

شهردار تبریز گفت: مجموعه ورزشی جوانمردان ۱۵ هزار مترمربع عرصه دارد که در کنار سالن اصلی آن با یک هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت، سالن جانبی برای ورزش های رزمی و تیراندازی با ۳۰۰ مترمربع، پینت بال، تنیس نیز به بهره‌برداری رسید.

هوشیار، با اشاره به تجهیز مجموعه مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲، ادامه داد: این سالن با ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت اجرا شده است.

کاهش آسیب های اجتماعی، دستاورد طرح ورزشی و فرهنگی شهرداری تبریز است

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی تبریز نیز در این مراسم گفت:‌ افزایش مشارکت اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و احیای هویت فرهنگی شهر از دستاوردهای پروژه‌های ورزشی و فرهنگی شهرداری تبریز است.

حجت‌الاسلام «سیدکاظم زعفرانچی‌لر»، افزود: این پروژه‌های ورزشی و فرهنگی در دوره ششم شورای اسلامی شهر آغاز شده است و امید است تا پایان دوره تکمیل شود.

سالن ورزشی جوانمردان در جهت تامین سلامتی و رفاه ساکنان محلات کم برخوردار تبریز ساخته شده است

شهردار منطقه ۲ تبریز نیز در این مراسم گفت: سالن ورزشی جوانمردان، جهت سلامتی، رفاه و تفریح شهروندان ساکن محلات کم برخوردار چاوان و فتح‌آباد تبریز احداث شده است.

«موسی علیپور زنوزی»، افزود: این طرح با ۱۲ هزار مترمربع مساحت، یک سالن یک هزار و ۵۰۰ مترمربعی فوتسال، یک سالن ۳۰۰ متری ورزش های رزمی، چهار زمین خاکی تنیس، مجموعه پینت‌ بال و زمین اسکیت توسط شرکت خانه سازی آذربایجان ساخته شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته همزمان با سالن ورزشی جوانمردان، سالن چند منظوره بحران در ضلع جنوبی اتوبان کسایی با ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت و ۹۰ میلیارد ریال هزینه به عنوان بزرگترین سالن ورزشی و ساختمان اداری آن تجهیز و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

علیپور ادامه داد: این سالن در زمان بحران، نقش پدافند غیرعامل و در زمان عادی به عنوان مجموعه ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدار دوستانه تیم های فوتسال رسانه ورزش و منتخب شهرداری تبریز

دیدار دوستانه تیم های فوتسال رسانه ورزش و منتخب شهرداری تبریز بمناسبت آئین افتتاح مجموعه ورزشی جوانمردان، در محل سالن ورزشی چندمنظوره جوانمردان برگزار شد که در خاتمه این بازی با نتیجه ۴ بر ۳ به سود تیم شهرداری به پایان رسید.
تیم منتخب شهرداری تبریز را در این دیدار یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز، احد صادقی عضو شورای شهر تبریز، حمید شاهوردی شهردار منطقه ۱ تبریز، امین بخش مدیرعامل شرکت پیش ساخته آذربایجان، رضا نجاتی مدیر تربیت‌بدنی منطقه ۲، سعید علیپور، علی درخشان، علی فاتح، مجید زارعی، بابک انواری و هادی عربشاهی تشکیل دادند.
در سوی مقابل رسول شاکر سرمربی تیم رسانه ورزش تیم خود را با ترکیب محمود نصیرپور، فرزاد آقایی، مرتضی شفیعی، آیدین بخشعلی پور، فرید ناجی، سینا اسماعیلی، رسول جمالی، آیدین بخشعلی‌پور، مجید مسلمی، امیر نصیرپور و جابر داداشی به میدان فرستاد. مربیگری این تیم را بابک صفری به عهده داشت و احمد مرادپور آسیابی به عنوان سرپرست و حسن عبدالهی به عنوان مسئول هماهنگی مسابقات در کنار تیم رسانه ورزش حضور داشتند.
قضاوت این دیدار را هادی اسماعیلی و میلاد اسماعیلی بر عهده داشتند.
گل های تیم رسانه ورزش را در این بازی به ترتیب فرزاد آقایی، محمود نصیرپور و سینا اسمعیلی و گل های تیم منتخب شهرداری تبریز را یعقوب هوشیار، سعید علیپور، علی درخشان و بابک انواری به ثمر رساندند.
از حواشی جالب این بازی دوستانه می توان به حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز از جمله حجت‌الاسلام رسول برگی، حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر و یاسین بجانی و همچنین معاونان ستادی شهرداری تبریز، شهرداران و مدیران مناطق و همچنین جمعی از هواداران و علاقه‌مندان به ورزش اشاره کرد.
از نکات قابل توجه این دیدار بازی درخشان و گلزنی یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز، بازی خوب احد صادقی عضو شورای شهر و همچنین حرکات تکنیکی حمید شاهوردی شهردار منطقه ۱ تبریز بود که مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت.
تیم رسانه ورزش متشکل از خبرنگاران و عکاسان خبری تبریز با سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت در حوزه ورزش با حضور اصحاب رسانه، پیشگام برگزاری بازی‌های خیرخواهانه و دوستانه در مناسبت‌های مختلف است و هم‌اکنون تمرینات این تیم به شکل منظم زیرنظر رسول شاکر از مدرسان و مربیان مطرح فوتسال تبریز برگزار می‌شود.