مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه فاز سه تغلیظ مس سونگون خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی شرکت مس سونگون آذربایجان، محمدجعفر عظمایی شامگاه سه‌شنبه اظهار کرد: بر اساس آخرین اکتشافات انجام شده و برآوردهای اعمال شده، معدن مس سونگون با ذخیره بیش از پنج میلیارد تن کانسنگ مس با عیار ۵۸ صدم درصد به عنوان یکی از معادن بزرگ و در کلاس جهانی قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به حجم ماده معدنی قابل توجه در معدن مس‌سونگون، سرمایه گذاری جهت ایجاد ارزش افزوده و تعریف پروژه های توسعه ای جهت تولید کنسانتره مس را بیش از پیش در این مجتمع ضروری دانست.

وی افزود: اکنون پروژه تغلیظ فاز سه مس سونگون را در دست اجرا داریم که با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو یکی از پروژه های بزرگ صنعتی معدنی کشور است.
عظمایی گفت: ظرفیت خاک ورودی این کارخانه ۲۱ میلیون تن بوده و با بهره برداری از این پروژه در اواسط سال ۱۴۰۵، میزان تولید کنسانتره مجتمع، از رقم ۳۲۵ هزار تن به حدود ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در راستای استفاده بهینه و مؤثر از میزان ذخایر موجود، احداث فاز چهار تغلیظ به ظرفیت ۴۵۰ هزار تن کنسانتره نیز با پیشنهاد مجتمع مس سونگون و تصویب هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران در مرحله تکمیل اسناد و انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

مجتمع مس سونگون بزرگترین مجموعه معدنی شمال غرب کشور است که در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۲۵ کیلومتری ورزقان و در همسایگی جمهوری های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.

این معدن بزرگ ترین معدن مس کشور و خاورمیانه است.