مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به نصب ۴۳ کنتور آلتراسونیک ( فراصوت ) در ایستگاه های گازرسانی استان، گفت: گاز توزیعی استان تحت نظارت و اندازه گیری دقیق این کنتورهای هوشمند قرار دارد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، نادر کمالی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: هم اکنون ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز توزیعی از ایستگاه های CGS و CGS-TBS استان که معادل ۸۵ درصد ظرفیت گاز توزیعی استان است، از طریق کنتور آلتراسونیک اندازه گیری و پایش می شود.
وی در مورد قابلیت های کنتور آلتراسونیک اظهار کرد: کنتورهای آلتراسونیک، سیستم های اندازه گیری با تکنولوژی بالا بوده و با توجه به ساختار و کارکرد بالای آن، مناسب ترین گزینه برای استفاده در سیستم های اندازه گیری ایستگاه های گاز CGS و صنایع عمده هستند.
کمالی ادامه داد: کنتورهای آلتراسونیک در اندازه گیری دقت بالایی دارند و به این ترتیب میزان گاز مصرفی را با صحت و درستی بیشتری گزارش داده و صرفه‌جویی قابل توجهی در زمان و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز در پی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد: این شرکت با استفاده از آخرین فناوری ها و همچنین نصب کنتورهای هوشمند آلتراسونیک در پی کاهش خطای اندازه گیری است.

هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستاهای استان از گاز طبیعی برخوردارند.