نخستین دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز شد.

به گزارش جارچی اخبار، دوره طرح ملی مهارت‌افزایی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر برای نخستین‌بار در تبریز در ۲ بازه زمانی ۱۰ روزه مجزا برای دانشجویان پسر و دختر برگزار می شود و برگزاری دوره کاملاً رایگان بوده و هزینه طرح از طریق سازمان امور دانشجویان تأمین شده است.

این رویداد مهارت‌افزایی در ۳۰ رشته هنری و مهارتی از جمله قلم‌زنی، انگشتر سازی، پایه جواهرسازی، حکاکی فلز، میناکاری، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، آینه‌کاری، خاتم‌کاری، معرق چوب و منبت، مدل قالب سفال، کار با چرخ سفالگری، ساخت سفال، نقاشی روی کاشی و سفال، بافت فرش و گلیم، طراحی سنتی و… برگزار می‌شود .

دانشگاه‌ها میراث دار نواقص آموزش و پرورش هستند

معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه نخستین دوره مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با اشاره به غربالگری دانشجویان کشور در بدو ورود به دانشگاه، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد یکسری نواقص در بین دانشجویان وجود دارد که برخی از آن‌ها به خاطر ضعف در آموزش و پرورش است و دانشگاه‌ها میراث دار آن‌ها می‌شوند.

ابراهیم نعیمی  اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، متولی سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و حوزه‌هایی است که مستقیم با بدنه دانشجویی ارتباط دارد.

وی افزود: سبک تغذیه، شناخت مزاج، راه و رسم درست زیستن و مهارتهای زندگی از جمله مواردی است که توسط آموزش و پرورش به دانش آموزان آموزش داده نمی‌شود و در آینده دانشجویان را با مشکل مواجه می‌کند.

نعیمی با بیان این‌که سازمان امور دانشجویان با نگاه مسئولیت پذیرانه وارد توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر شده است، اظهار کرد: دانشجویان باید مهارت داشته باشند تا از طریق آن به درآمدزایی برسند.

سید فردین تقی زاده، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان وزارت علوم هم با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه هنر اسلامی تبریز، گفت: قابلیت‌های این دانشگاه، ناشناخته مانده است.

وی با اشاره به کارگاه‌های مختلف کارآفرینی این دانشگاه، افزود: گستردگی کارگاه‌های این دانشگاه در هیچ دانشگاه دیگری وجود ندارد و عمده فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان یک فرد صاحب ایده و شغل فعالیت می‌کنند.

وی یکی از خلاءهای بدنه دانشجویی را اشتغال عنوان کرد و گفت: کسب مهارت بین دانشجویان یک ضرورت است.

تقی زاده افزود: در طول سال‌های اخیر برنامه‌های متنوعی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شده و رویکرد ما در سه سال اخیر توانمندسازی این دانشجویان بوده است.

سجاد پاکزاد، رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز اظهار کرد: این دانشگاه یکی از چهار دانشگاه تخصصی هنر کشور و تنها دانشگاه هنر اسلامی است.

وی افزود: هنر، پیچیده و چند وجهی است و دشمنان از این ابزار برای هجمه فرهنگی استفاده می‌کنند.

پاکزاد اظهار کرد: همه ما مدیون ایثارگران و جانبازانی هستیم که جان خود را در راستای آرمانهای انقلاب و امام فدا کردند. پس از تدفین شهید گمنام در تاریخ ششم دی ماه سال قبل، برکت به دانشگاه هنر اسلامی آمده است.

دانشجویان شاهد و ایثارگر در این دوره زیر نظر اساتید در کارگاه‌های مجهز دانشگاه هنر اسلامی تبریز مهارت می‌آموزند.