همزمان با انتشار اخباری مبنی بر شدت گرفتن تحرکات دیپلماتیک برخی کشورهای غربی، جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از حق ذاتی خود در پاسخ به رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، پس از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی که به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران منجر شد دیپلمات‌های غربی برای جلوگیری از مجازات اسراییل توسط ایران صف کشیده‌اند.

بنا بر اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه‌های خارجی، آمریکایی‌ها برای در امان ماندن نیروی نیابتی خود در منطقه(رژیم صهیونیستی) با کمک دیپلمات‌های اروپایی تلاش دارند تا تهران را برای عدم پاسخگویی به این اقدام متقاعد کرده و حاشیه امنی برای اقدامات تروریستی این رژیم محیا کنند.

در همین خصوص فایننشال تایمز خبر داده مذاکرات بر روی متقاعد کردن تهران برای عدم پاسخگویی یا انجام یک اقدام نمادین متمرکز است.

وال‌استریت ژورنال نیز نوشت واشینگتن از طریق میانجی‌ها پیام‌هایی را برای حزب‌الله و ایران فرستاده است تا از تنش‌ بیشتر جلوگیری کنند.

الجزیره هم تایید کرد دیپلمات های ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال مذاکره با همتایان منطقه ای خود هستند تا از گسترش بیشتر بحران جلوگیری کنند. این رسانه نوشت اعتقاد بر این است که تلاش‌های اتحادیه اروپا بر ایران متمرکز شده است، که رهبران آن قول داده اند که «انتقام سختی» از اسرائیل بگیرند.

این هماهنگی ویژه برای جلوگیری از اقدام مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که دولت‌های غربی در برابر جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند و بعضا از محکوم کردن اقدام واضح و تروریستی صورت گرفته نیز خودداری نموده‌اند.

واضح است که عدم پاسخگویی تهران نه تنها به عنوان بازگشت به ایده صبر استراتژیک و عدم پایندی به راهبرد اجرایی شده در عملیات وعده صادق معنا می‌شود که این رژیم را در برابر اقدامات تهاجمی دیگر نیز تشویق خواهد کرد.

از همین رو ایران نیز پیام‌های خود در استفاده قطعی از حق قانونی جهت پاسخگویی به دشمن را به کشورهای همسایه و دولت‌هایی که در برخی موضوعات نقش واسطه‌ای را ایفا نموده اعلام کرده است.

گفت‌وگوهای تلفنی علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه با وزرای خارجه مصر، ترکیه، عربستان و قطر در همین راستا قابل ارزیابی است.

وی در این تماس‌ها به طور مکرر تصریح کرده است که ایران از حق ذاتی و مشروع خود برای اقدام پشیمان کننده و قاطع علیه رژیم جعلی صهیونیستی استفاده خواهد کرد تا دیوانگی مستمر رژیم اشغالگر قدس به پشیمانی ابدی مواجه شود.

پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی بر حجم این رایزنی‌ها افزوده گردد.