نماینده جنبش حماس در ایران گفت: در سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا شاهد بودیم که نمایندگان کنگره آمریکا بیش از ۵۲ مرتبه وی را تشویق کردند و به این واسطه می‌توان گفت که اقدام به ترور هنیه نیز با چراغ سبز آمریکایی ها صورت گرفت.

به گزارش جارچی اخبار، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت حماس در ایران در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص اهداف ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین حماس در تهران، اظهارداشت: به نظر من حاج اسماعیل هنیه شخصیتی بود که باعث وحدت داخلی جنبش و وحدت بین گروه‌های فلسطینی شده بود و دشمن نظاره میکرد که شخصیت جذاب و محوب دیپلماتیک و سیاسی در جهان اسلام و منطقه و در سطح بین المللی به حساب می‌آید.

وی گفت: آنها متوجه این امر شدند که اخیراً روابط چینی‌ها و روسی‌ها با جنبش حماس بهتر شده، بعضی از کشورهای اروپایی و آفریقایی رابطه بهتری اکنون با مسئله فلسطین و جنبش حماس دارند و همچنین، آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری موفق شد اسرائیل را مورد پیگرد حقوقی قرار دهد.

نماینده جنبش حماس در ایران تصریح کرد: آنها دیدند که شخصیت‌های بزرگی به دفتر هنیه رفت و آمد دارند و با وی دیدار می کنند، به طور مثال نخست وزیر مالزی، جانشین وزیر خارجه چین، وزیر خارجه ترکیه، قطر و سایر کشورهای عربی، اسلامی، آسیایی و آفریقایی با شهید هنیه ارتباط داشتند.

قدومی بیان کرد: بنابراین، این شخصیت با این ابعاد و اهمیتی که ذکر شد باعث آسیب وارد شدن به روایت سازی‌های صهیونیست‌ها در این مقطع زمانی شده بود. وی کسی بود که در مذاکرات و در مسائل مرتبط با مقاومت راسخ و محکم بود. آمریکایی‌ها هم اذعان دارند که در قالب پیشنهاد اخیر بایدن در مذاکرات ژوئن و جولای پاسخ حماس منطقی بود و بر روی آن می‌توان پیش رفت.

وی ادامه داد: نتانیاهو فردی است که در داخل و خارج از سرزمین های اشغالی منفور است و نمی‌خواهد نسل کشی را علیه غزه متوقف کند، او کسی است که پاسخی به جامعه صهیونیستی در مسئله چرایی عدم آزادی اسرا ندارد، پاسخی برای پرونده‌های فساد خودش ندارد و لذا اقدام به این عمل تروریستی ناجوانمردانه در قبال حاج اسماعیل هنیه کرده است.

نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه اسماعیل هنیه یک شهید زنده و شخصیتی تاثیرگذار در سطح سیاسی بود، ادامه داد: به نظر بنده این عملیات ناجوانمردانه صهیونیستی با پوششی آمریکایی بود و همانطور که دیدید نتانیاهو در کنگره آمریکا سخنرانی کرد و به جای آنکه این مجرم جنگی دستگیر شود آنها وی را تحسین و تشویق کردند.

قدومی افزود: نمایندگان کنگره آمریکا بیش از ۵۲ مرتبه وی را تشویق کردند و به این واسطه میتوان گفت که این مساله به نوعی چراغ سبز آمریکایی ها برای اقدام تروریستی هنیه بود. دشمنان ما تصور میکنند که اگر رهبران ما و به خصوص فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام را ترور کنند، این مسیر متوقف می‌شود اما این اشتباه محساباتی بزرگی است.

وی بیان داشت: آنها نمی‌دانند که شهید یعنی چی؟ شهید یعنی یک گواهی برای آینده روشن. ما وعده می‌دهیم که میراث شهید هنیه را ادامه دهیم که این میراث نابودی رژیم کودککش صهیونیستی، فتح قدس و آزادی تمام فلسطین است.

نماینده جنبش حماس در ایران تصریح کرد: به لحاظ سیاسی شعار و رویکرد شهید اسماعیل هنیه این بود که به هیچ عنوان اسرائیل را به رسمیت نمی شناخت. لذا کسی که جای اسماعیل هنیه می آید هم طبق قوانین و مقررات جنبش انتخاب می‌شود و فرد جدید باید ادامه دهنده راه مجاهد شهید حاج اسماعیل هنیه باشد.

قدومی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن ما عتراف می‌کند که در بحرانی عمیق قرار دارد آنان در دو سطح دیپلماسی و سیاسی در حال انزوا هستند و به همین دلیل به دنبال نسل کشی رفته‌اند. بنده از جمهوری اسلامی ایران، شخص مقام معظم رهبری که در اتفاقات اخیر (جنگ غزه و ترور اسماعییل هنیه) موضع سیاسی راسخی اتخاذ کردند و البته از رئیس جمهور شریف آقای پزشکیان که گفت من در مجلس دست آقای هنیه را برای احترام بالا بردم و الان پیکر وی روی دوش قرار دادم، تشکر می‌کنیم. ما شریک راهبردی یکدیگر و شریک یک آینده روشن و سربلند هستیم.