تمبر خودکفایی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت در حاشیه برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران رونمایی شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از وزارت نفت، آئین رونمایی از تمبر یادبود خودکفایی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی در نخستین روز برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (یکشنبه، ۱۴ مرداد) به‌مناسبت موفقیت صنعت پتروشیمی در بومی‌سازی ۹۹ کاتالیست، جاذب و آغازگر مورد استفاده در این صنعت، با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سفرا و مهمانان خارجی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشور برگزار شد.

شاهمیرزایی در حاشیه این رونمایی بیان کرد: خودکفایی و بومی‌سازی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی در ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم هدف‌گذاری شد که با وجود آنکه قرار بود تا تابستان ۱۴۰۴ به این موفقیت دست یابیم، اما با همت شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و تلاش شبانه‌روزی متخصصان داخلی، یک‌سال زودتر موفق شدیم این موضوع را به سرانجام برسانیم و شاهد برگزاری جشن خودکفایی در تولید کاتالیست‌های این صنعت باشیم.

پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با محور «فناوری پاک» ۱۴ و ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.