مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: در حال حاضر بیش از ۷هزار و ۱۳۱ تن ذخیره راهبُردی انواع کودهای کشاورزی در انبارهای استان موجود است.

به گزارش جارچی اخبار، سیامک بیگی اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۱۸۹ تن کود یارانه‌ای از ابتدای امسال بین کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: در سال جاری با پیگیری های بعمل آمده حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۳۲۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تدارک دیده‌ شده که طی چهار ماهه ابتدای سال جاری بیش از۳ هزار و۱۸۹ تن آن توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام بیان کرد: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع ۵۵ هزار و۸۴۵ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم انتظار می‌رود صددرصد برنامه ابلاغی را اجرایی شود.

بیگی با بیان این که خوشبختانه با اقدامات انجام شده تاکنون بیش از۱۸ درصد برنامه ابلاغی به انجام رسیده است.

وی گفت: بدین ترتیب علاوه بر توزیع کود موردنیاز کشاورزان، مقدار بیش از ۷هزار و۱۳۱ تن ذخیره راهبُردی انواع کودهای کشاورزی در انبارهای استان موجود می باشد که ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام عنوان کرد: هیچ مشکلی در تامین کود موردنیاز کشاورزان وجود نداشته و با توجه به سهمیه ابلاغی وحواله صادر شده ۶۷ کارگزار تامین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در اقصی نقاط استان براساس الگوی کشت کود کشاورزی تحویل کشاورزان خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به استقبال خوب کشاورزان از مصرف این کودها بیش از ۳۴۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که یک رکورد در تولید گندم استان می باشد.

بیگی افزود: همچنین ۲۵۰ لیتر سم تاپیک یک لیتری(کلودینافوپ پروپارژیل) از ابتدا سال جاری تا کنون توزیع شده است