پس از تغییرات در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و برگزاری انتخابات برای تعیین سمت اعضاء، مجتبی صفایی برای چهارمین بار به عنوان رئیس این اتاق انتخاب شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از   اتاق اصناف ایران، در راستای عدم تکمیل فرایند اصلاح قانون نظام صنفی که در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پیگیری می شود، به ویژه در خصوص تبصره یک ماده ۲۲ این قانون، روسای اتاق های اصناف شهرستان‌ها، با پایان مهلت عضویت بعد از دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب امکان حضور مجدد در انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان‌ را نداشته و از فعالیت در هیات رئیسه اتاق حذف می شوند. چنانچه فردی از این افراد در ترکیب هیات رئیسه اتاق اصناف ایران حضور داشته باشد، این اتاق با پیوستن فرد جدید به ترکیب هیات رئیسه اجبارا انتخابات داخلی برگزار کرده تا سمت اعضا با توجه به آرای هفت نفره، مجددا تعیین شود.
در این راستا امید سامری رئیس اتاق اصناف استان بوشهر با پایان مهلت مقرر، در انتخابات اصناف این استان ثبت‌نام نکرده و به کار خود در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران نیز پایان داد.

پس از این تغییر هادی مخملی رئیس اتاق اصناف استان خراسان رضوی به ترکیب هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اضافه شده و به موجب این تغییرات انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف ایران امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ برگزار و با اکثریت آرا مجتبی صفایی به عنوان ریاست اتاق ابقا شد.

مجتبی صفایی امروز برای چهارمین مرتبه به عنوان رئیس اتاق اصناف ایران انتخاب شد. بدین ترتیب، ترکیب جدید اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران به شرح ذیل تعیین شد:

نایب‌رئیس اول، قاسم نوده فراهانی
نایب‌رئیس دوم هادی طالبی
دبیر، کریم محمدیان
خزانه‌دار، هادی مخملی
عضو، مهدی امیدوار
عضو، مراد بدری