فرماندار تهران گفت: ادامه ارتقای ایمنی و امنیت در بازار بزرگ تهران با همکاری کسبه، شهرداری، دستگاه های خدماتی و اجرایی و با زمان بندی معین توسط فرمانداری تهران رصد و پیگیری می شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  روابط عمومی فرمانداری تهران، امروز سه شنبه ۱۶ مردادماه احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران در جلسه افزایش ارتقا ایمنی بازار بزرگ کلانشهر تهران که در پایگاه ویژه ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ برگزار شد، با اشاره به اهمیت افزایش توان ایمنی بازار اظهار داشت: یکی از خطراتی که بازار را تهدید می کرد مشکل برق کشی بود که از گذشته پیگیری شده و لیکن هم اکنون پیشرفت فیزیکی طرح ها با رشد قابل توجهی انجام می شود.

معاون استاندار تهران افزود: خوشبختانه طرح جامعی در راستای ارتقا ایمنی و امنیت بازار تهران از یکسال گذشته با پیگیری شهرداری تهران آغاز شده و بحمدالله بازاریان همراه این طرح شدند به طوریکه فقط ۳ هزار انشعاب برق در یکسال اخیر ایمن سازی و ساماندهی شد.

وی بیان داشت: این طرح ۳۴ گانه یک اقدام مشترک بین دولت و شهرداری با زمان بندی کوتاه مدت و میان مدت در راستای افزایش ایمنی بازار در حال اجرا می باشد و طی یکسال گذشته رشد و سرعت خوبی را تجربه کرده است، حضور میدانی امروز ما هم برای رصد پروژه اجرایی می باشد.

فرماندار تهران تصریح کرد: امیدواریم با وجود برخی موانع، سرعت پیشبرد با همین پیشروی های امروز ادامه یابد، این طرح صرفا در حوزه برق نبوده و با کمک شهرداری تهران در بخش های مختلفی چون فاضلاب و کلیه زیرساخت ها همچنین موضوعات آتش نشانی، بازآفرینی و ایمن سازی تاسیسات و غیره می باشد و کارهای مهمی انجام شد.

وی اذعان کرد: جدول زمان بندی ۳۴ گانه با همکاری سازمانهای مختلف همچون ادارات خدمات رسان، شهرداری تهران، میراث فرهنگی و… شکل گرفته و با توجه به پیشرفت خوب پروژه لازم است تا اجازه ندهیم کار با مشکل روبه رو شود و خدمات با همان سرعت مطلوب اجرایی شود‌.

قیومی اظهار کرد: در این اقدام مشترک دولت و شهرداری که برای بازار تهران تعریف شده همه حوزه ها توسط کسبه و همراهی دولت تعریف و اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: با کمک سازمان آتش نشانی و مدیریت بحران تهران این امور با همراهی خود کسبه اولویت بندی شده در یک بازه زمانی یک ماهه می تواند انجام شود، امروز تمرکز فرمانداری تهران روی طرح ۳۴ گانه ای است که با توجه به حساسیت های بازار تصویب شد.

معاون استاندار تهران با اشاره به اهمیت اجرای طرح ۳۴گانه ارتقای ایمنی و امنیت بازار بزرگ تهران یادآور شد: هرجا نیاز به ارتقای هم افزایی و همراهی بیشتر بین دستگاه ها مطرح است ما در ایجاد آن در کنار شما هستیم و امروز اجرای این طرح مهم بیش از پیش احساس می شود و انشاالله با کمک خود کسبه و دستگاه های اجرایی در مدت زمان معین اجرایی خواهد شد.

گفتنی است، پیش از این جلسه در بازدید میدانی صورت گرفته که با همراهی بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مخبریان نژاد رئیس اداره بازرسی فرمانداری، محمدی انارکی شهردار منطقه ۱۲، محمدی رئیس سازمان آتش نشانی، هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، هدایی پور مدیرعامل شرکت گاز استان تهران و هیئت امنای بازار صورت گرفت، آخرین وضعیت ایمنی بازار بزرگ تهران مورد رصد و بررسی قرار گرفت.