یک تحلیل‌گر سیاست خارجی نوشت: لابی اسرائیل در واشنگتن در حال باج‌خواهی از اروپا است و تهدید می‌کند که در صورت عدم حمایت کامل اروپا از سیاست‌های نسل‌کشی اسرائیل، کمک به اوکراین قطع می‌شود. آقای بورل! حالا که آخرین قوانین نیز [ همچون درختان] به زمین افتاده‌اند و شیطان به سراغتان خودتان آمده، دیگر جایی برای پنهان شدن ندارید!

به گزارش جارچی اخبار، رضا نصری کارشناس سیاست خارجی با انتشار پستی در شبکه ایکس، نوشت:

لابی اسرائیل در واشنگتن در حال باج‌خواهی از اروپا است و تهدید می‌کند که در صورت عدم حمایت کامل اروپا از سیاست‌های نسل‌کشی اسرائیل، حزب جمهوری‌خواه در کنگره را ترغیب خواهد کرد تا کمک به اوکراین را قطع کند.

به عبارت دیگر، در حالی که نتانیاهو در پی ایجاد یک بحران منطقه‌ای است که منجر به گسیل سیل جدیدی از پناهندگان به سمت اروپا خواهد شد، لابی اسرائیل اروپا را وادار به انتخاب بین به خطر انداختن امنیت اوکراین و مواجهه با ناآرامی‌های داخلی احتمالی می‌‌سازد.

با الهام از جمله معروف فیلم «مردی برای همه فصول»: شما همه قوانین را برای حمایت از اسرائیل درو کردید، آقای بورل! حالا که آخرین قوانین نیز [ همچون درختان] به زمین افتاده‌اند و شیطان به سراغ خودتان آمده، دیگر جایی برای پنهان شدن ندارید!