شهردار قم در جمع خبرنگاران از افزایش سرانه فضای سبز قم و تکمیل ۲۲ تقاطع غیر همسطح خبر داد و گفت:۳۵ تقاطع غیر همسطح بر طبق اسناد باید ایجاد شود که ۲۲ تقاطع ایجاد شده ده تقاطع نیز امسال در برنامه کار داریم و مابقی به سال ۱۴۰۴ می‌کشد.
به گزارش جارچی اخبار، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هفته خبرنگار برگزار شد، گفت: ۴ مولفه برای بررسی عملکرد برنامه محور بودن هر سازمان  وجود دارد که شامل منابع انسانی و ملی، انسجام داخلی و خارجی و مدیریت و رهبری است.
وی افزود: هر ۴ مولفه بررسی شود وضعیت آن سازمان ترسیم می شود.
شهردار قم خاطرنشان کرد: در برنامه اول شهرداری قم یعتی از سال ۹۵ تا ۹۹ به زیربناهای شهر پرداخته شد به زیر بناهایی همچون محورهای ترافیکی، زیست محیطی، ناوگان حمل و نقل عمومی و …. و در برنامه دوم(حدفاصل سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴) برنامه‌ها بیشتر سخت افزاری بوده است.
وی ادامه داد: تا پایان برنامه باید سرانه فضای سرانه سبز به ازای هر شهروند  ۲۵ مترمربع باشد که این رقم اکنون ۲۱ متر مربع است.

سقائیان نژاد اعلام داشت: ۳۵ تقاطع غیر همسطح بر طبق اسناد باید ایجاد شود که ۲۲ تقاطع ساخته شده ده تقاطع امسال در برنامه کار داریم و مابقی به سال ۱۴۰۴ می‌کشد.
وی بیان کرد: در مولفه بعدی که منابع است در منابع انسانی الحمدالله در وضعیت مناسب و خوبی قرار داریم از نظر مباحث مالی قریب به دو هزار میلیارد به ۳ بانک بدهکار هستیم که مربوط به اوراق مشارکتی است که دریافت کردیم و قریب ۲ هزار میلیارد چک داریم که تراز ما مثبت است و قریب به ۶ هزار میلیارد ذخیره ملکی مردم است که در اختیار ماست و حدود ۶ هزار میلیارد از دولت طلب داریم که این رقم‌ها قابل تامل است.
شهردار قم با اشاره به انسجام به عنوان مولفه سوم سنجش عملکرد سازمان‌ها گفت: الحمدالله امروز شهرداری در بالاترین انسجام داخلی خود به سر می‌برد و نزدیک به ۲۰۰ مدیر ما به صورت  هماهنگ و منظم کارهای شهرداری را دنبال می‌کنند و خللی در کارها وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در زمینه انسجام بیرونی هم وضعیت خوبی داریم و ارتباط خوبی با فراجا، حوزه علمیه، جمکران، سپاه، دستگاه‌های قضایی و …داریم.
وی در خصوص ایجاد دوقطبی در شورای شهر و  مشکلات حاصل از آن گفت: من اجازه ندادم این مشکلات به بدنه شهرداری ورود کند.
سقاییان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مهمی که در حال انجام هستند، بیان داشت: پروژه قبرستان نو، دروازه ری، چهل اختران و خانه‌های فرسوده‌ای که در شرق حرم است در حال دنبال کردن هستند.
وی همچنین اظهار داشت: در بحث حمل و نقل عمومی نیز امروز در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داریم.
شهردار قم در پاسخ به سوالی که پیرامون پروژه مونوریل مطرح شد، گفت: در آخرین جلسات ما پیرامون این موضوع که  با آقای منصوری معاونت اجرایی ریاست جمهوری داشتیم بحث مونوریل مطرح شد و نماینده ریاست جمهوری و نماینده وزارت کشور حضور داشتند قرار شد مونوریل در حد ۶/۸ ساماندهی شود و قرار شد مونوریل شروع شود که من مخالف نظر آقای منصوری بودم چراکه منطقی نیست بودجه قطارهای شهری را صرف مونوریل کنیم و یک پروژه فعال را تعطیل کنیم و بودجه آن را صرف مونوریل نماییم.
وی با بیان اینکه من با پروژه مونوریل مخالف نیستم، اما هر کاری باید پشت آن مطالعه باشد، عنوان کرد: ۳۰ هزار میلیارد می‌خواهد خرج این پروژه شود لذا باید با مطالعه انجام شود من بدون مطالعه پول هزینه نمی‌کنم
مونوریل حتما باید ساماندهی شود و ایستگاه‌های تبادلی آن تعریف شود و بعد در مورد آن تصمیم‌گیری شود از این رو ساماندهی مونوریل در درجه اول حائز اهمیت است.
سقاییان نژاد همچنین در مورد انتقاد یکی از خبرنگاران به شلوغی خیابان صفائیه و بیان ضرورت تعیین تکلیف این خیابان مهم شهر گفت: طرح‌های متعددی اطراف حرم مطرح است، اما  تعریض خیابان صفائیه به دلیل فعالیت‌های تجاری این منطقه در دستور کار نیست، اما بار ترافیکی صفائیه را به وسیله مسیرهای دیگر باید کاهش دهیم.