معاون فرهنگی و رسانه‌ای اراده‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: روزانه حدود ۳۰ نفر از اصحاب رسانه به منظور تهیه اخبار و گزارش از کنگره عظیم به مرز مهران اعزام می شوند.

به گزارش جارچی اخبار،منصور محبی در این خصوص  اظهار کرد: موکب فرهنگ و شهدای رسانه امسال نیز همانند سال گذشته همزمان با شروع ورود زائران، فعالیت خود را آغاز کرده است و این اقدام برای  پوشش اخبار لحظه‌ای اربعین توسط خبرنگاران انجام شده است.

وی اضافه کرد: طی فراخوان عمومی بین اهالی رسانه، افرادی که تمایل به حضور در مهران داشته ثبت‌نام کردند که اعزام این افراد تا یک روز پس از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

محبی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ نفر از اصحاب رسانه‌ در این فراخوان ثبت نام کرده‌اند و روزانه حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر از خبرنگاران استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان مهران اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: این خبرنگاران شامل فعالان رسانه‌ای از جمله خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، هفته‌نامه‌های محلی و نمایندگی روزنامه‌های سراسری و منطقه‌ای است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، هدف از ایجاد این موکب را انتشار لحظه‌ای اخبار عنوان کرد و گفت: بی شک اصحاب رسانه در برگزاری باشکوه کنگره عظیم اربعین نقش به سزایی ایفا می‌کنند.