دانشگاه‌های برتر شانزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر سراسر کشور در ۱۶ رشته معرفی شدند.

به گزارش جارچی اخبار، پایگاه اطلاع‌رسانی شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر کشور روز پنجشنبه اعلام کرد: این دوره از المپیاد از ۱۷ تا ۲۴ مرداد امسال با حضور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این دوره از رقابت ها در ۱۶ رشته بصورت تیمی و انفرادی برگزار شد و با جمع‌بندی امتیازها، رتبه نخست شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر به دانشگاه تهران با ۱۶ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۱۲ برنز رسید.

دانشگاه اصفهان با کسب ۱۳ مدال طلا، ۶ نقره و هفت برنز و دانشگاه فردوسی مشهد با کسب هشت مدال طلا، هشت نقره و هشت برنز نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این دوره از رقابت ها را کسب کردند.

در نتایج مربوط به رشته‌های ورزشی تیمی در والیبال، رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب به دانشگاه‌های طلوع مهر قم، امام رضا(ع) مشهد و موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی شمال، در بسکتبال به تهران، مازندران و شهید بهشتی، در فوتسال به پیام نور قم، شهید رجایی و غیر انتفاعی خیام و در هندبال به شهرکرد، تهران و فردوسی مشهد تعلق گرفت.

در رشته شنا رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب به دانشگاه‌های تهران، اصفهان و فردوسی مشهد، رشته دو و میدانی به تهران، فردوسی مشهد و محقق اردبیلی، تیراندازی به دانشگاه افسری امام حسن(ع)، تبریز و کاشان، بدمینتون به سمنان، قم و بطور مشترک باهنر کرمان و دانشگاه شیراز تعلق گرفت.

در رشته تنیس روی میز دانشگاه‌های غیر انتفاعی زند شیراز، رازی کرمانشاه و بطور مشترک دانشگاه‌های ملی مهارت ایران و شهید رجایی و در رشته کاراته، تهران، زند شیراز و بطور مشترک دانشگاه‌های ملی مهارت ایران و ادیب ساری رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند.

رتبه‌های اول تا سوم در رشته تکواندو به ترتیب به دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران و بطور مشترک فردوسی مشهد و مازندران، رشته جودو به فردوسی مشهد، بجنورد و شیراز، رشته ووشو به اصفهان، شهید بهشتی و تهران، کشتی آزاد به آموزشگاه عالی سناباد گلبهار، دانشگاه ملی مهارت مازندران و فردوسی مشهد، در کشتی فرنگی به سناباد گلبهار، زند شیراز و علمی کاربردی خوزستان و در شطرنج به گیلان، علمی کاربردی تهران و صنعتی اصفهان رسید.

پرچم هفدهمین دوره المپیاد دانشجویان پسر دانشگاه‌های کشور نیز به دانشگاه شاهرود اهدا شد.

شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور با حضور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو از حدود ۱۲۰ دانشگاه مرداد امسال در اصفهان برگزار شد؛ دانشجویان پسر شرکت‌کننده در المپیاد مذکور در ۱۶ رشته و در ۱۲ سالن ورزشی دانشگاه اصفهان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در مجموع بیش از چهار هزار شرکت‌کننده شامل ورزشکاران، سرپرستان، مربیان، داوران و عوامل اجرایی در این مسابقات در دانشگاه اصفهان حضور داشتند