رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت فرارسیدن سالروز استقلال اندونزی، تاکید کرد: تعمیق مناسبات دو ملت بزرگ ایران و اندونزی در عرصه‌های مختلف به وحدت و همبستگی بیشتر امت اسلامی و گسترش صلح و ثبات بین‌المللی کمک می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار، مسعود پزشکیان روز جمعه با انتشار پیامی فرارسیدن سالروز استقلال اندونزی را به ملت و دولت این کشور تبریک گفت و افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تعمیق مناسبات فیمابین دو ملت بزرگ ایران و اندونزی در عرصه‌های مختلف به وحدت و همبستگی هر چه بیشتر امت اسلامی و گسترش صلح و ثبات بین‌المللی کمک خواهد کرد.

در پیام پزشکیان به «جوکو ویدودو» رئیس جمهور این کشور آمده است: با توجه به پیوندهای تاریخی و علایق مشترک دو کشور و همچنین ظرفیت‌های فراوان موجود در حوزه‌های مختلف، امیدوارم شاهد تداوم روابط نزدیک، دوستی پایدار و تقویت هر چه بیشتر روابط فیمابین باشیم.

اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان به شمار می رود که در استعمار هلند قرار داشت؛ اعلامیه استقلال این کشور ۱۷ اوت ۱۹۴۵ میلادی – ۲۷ مرداد – و اعلام مقاومت در برابر امپراتوری هلند تا سال ۱۹۴۹ ادامه داشت و سرانجام هلند به استقلال اندونزی اعتراف کرد.