نماینده سابق مجلس گفت:‌ بیشترین ضعفی که در کابینه معرفی شده می‌بینم، مربوط به وزارتخانه‌های اقتصادی و زیرساختی است. این وزارتخانه‌ها مهم است و در حال حاضر اولویت کشور مسأله اقتصاد و معیشت مردم است. به ذهنم می‌رسد در چینش وزرای پیشنهادی یک ایده مرکزی وجود ندارد، یعنی اینکه آدم احساس کند همه وزرا حول یک ایده مرکزی انتخاب شدند و قرار است همه همت‌شان را جمع کرده و مسأله را حل کنند، من آن را نمی‌بینم.

به گزارش جارچی اخبار، نظام‌الدین موسوی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی کابینه معرفی شده از سوی پزشکیان گفت: در حقیقت برداشت من این است که کابینه متوسطی است. قبلا هم تأکید داشتم که شعار وحدت ملی و وفاق ملی که درباره کابینه آقای پزشکیان مطرح می‌شود، به دلایل متعددی قابل تحقق نیست و به نظرم اگر آقای پزشکیان تلاش می‌کرد یک کابینه قوی ولی همسو با خود انتخاب می‌کرد، بیشتر به نفع کشور بود.

وی افزود: برداشت من این است، ضمن احترام به همه عزیزانی که در کابینه هستند، در کابینه‌ای که معرفی شده بعضی از افراد قوی و خوب هستند اما من‌حیث‌المجموع معدل کابینه متوسط است و به همین دلیل ملاحظه می‌کنیم که بسیاری از حامیان آقای پزشکیان در فضای مجازی شروع به نقد کردند و به نظر می‌رسد شاید بخشی از این مسأله، ناشی از این بود که در زمان تبلیغات انتخاباتی شعارهای خاصی داده شد که معلوم بود این شعارها قابل تحقق نیست و بلافاصله بعد از آن شعارها شاهد بودیم که بر شکل‌گیری دولت وفاق‌ملی یا اجماع ملی تاکید می‌شد که به دلیل حضور حامیان آقای پزشکیان معلوم بود که قابل تحقق نیست. به همین دلیل فکر می‌کنم کابینه متوسطی است و احتمالا برخی از افراد که ضعیف قلمداد می‌شوند ممکن است از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی نیاورند. در هرحال ما برای این دولت با توجه به مشکلات متعددی که کشور در مسائل معیشتی مردم دارد، آرزوی موفقیت می‌کنیم و همه با هم کمک می‌کنیم تا این کابینه توفیق پیدا کند.

موسوی در پاسخ به این سوال که آقای پزشکیان در کدام وزارتخانه باید با دقت بیشتری وزیر را انتخاب می‌کرد گفت: در حال حاضر وزارتخانه خاصی مدنظرم نیست که بخواهم مطرح کنم. اما برخی از وزارتخانه‌ها از گذشته یک تراز حاکمیتی داشتند. یعنی اگرچه انتخاب با رئیس‌جمهور بود اما رئیس‌جمهور به دلیل تعاملی که این وزارتخانه‌ها با دستگاه‌های مختلف حاکمیتی دارند، به طور طبیعی باید یک ملاحظات و مصلحت‌سنجی‌هایی را داشته باشد که البته تعداد این وزارتخانه‌ها بسیار قلیل است و شاید در حد سه وزارتخانه باشد. اما باقی وزارتخانه‌ها و اجزای دولت لزوما این فضا را ندارند.

وی گفت: بیشترین ضعفی که در کابینه معرفی شده می‌بینم، مربوط به وزارتخانه‌های اقتصادی و زیرساختی است. این وزارتخانه‌ها مهم است و در حال حاضر اولویت کشور مسأله اقتصاد و معیشت مردم است. به ذهنم می‌رسد در چینش وزرای پیشنهادی یک ایده مرکزی وجود ندارد، یعنی اینکه آدم احساس کند همه وزرا حول یک ایده مرکزی انتخاب شدند و قرار است همه همت‌شان را جمع کرده و مسأله را حل کنند، من آن را نمی‌بینم.