نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین برگ شناسنامه همکاری و تعامل جدی میان دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم رقم خورد.

به گزارش جارچی اخبار،  عزت‌الله حبیب‌زاده در جلسه علنی عصر شنبه -۲۷ مردادماه- مجلس شورای اسلامی با استفاده از بخشی از زمانی که رئیس جمهوری در اختیار نمایندگان مجلس گذاشت در موافقت با کلیات بررسی برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: امروز روز اولی‌هاست، امروز سرآغاز فعالیت جدی و رسمی مجلس دوازدهم و در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز سرآغاز اولین همکاری و تعامل جدی میان دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم است، امروز را باید اولین برگ از شناسنامه مجلس دوازدهم دانست همچنان که اولین برگ از شناسنامه دولت چهاردهم هم خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد: رای امروز هر کدام از ما نه تنها در تاریخ این مجلس، بلکه در تاریخ سیاسی ایران به عنوان اولین و مهمترین رای این مجلس ثبت خواهد شد.

حبیب‌زاده بیان کرد: امروز اولین شناخت مردم از نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی رقم خواهد خورد. اولین رای ما در این مجلس اگر رای اعتماد به دولت یعنی رای به تعامل و همکاری با دولت رئیس جمهور باشد می‌تواند سرآغازی برای همکاری موثر و سازنده در جهت حل مسائل اساسی مردم ایران در ۴ سال آینده باشد.

وی خطاب به ملت ایران و همکاران مجلس گفت: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم فرصت گرانقدری برای بازنگری در روش‌ها، رفتارها و سیاست‌ها بود، فرصتی برای مطرح شدن مشکلات و مسائل اصلی مردم مخصوصاً در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی بود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس خاطرنشان کرد: مردم ما به رغم تمام دلخوری‌ها و مشکلات عظیم معیشتی یک بار دیگر به میدان آمدند تا فرصت جدیدی به ما مسئولان برای حل مسائل و عمل به وعده‌هایمان بدهند فرصتی که اگر قدر آن را ندانیم و دوباره اسیر ندانم‌کاری‌ها و فرصت‌سوزی‌ها شویم می‌تواند عواقب بسیار ناگوار و جبران‌ناپذیری برای ملت و کشور ما به همراه داشته باشد.

حبیب‌زاده ادامه داد: امروز ملت ایران با آنچنان مسائل و مشکلات بزرگی در عرصه اقتصادی روبه‌رو است که حتی یک روز را هم برای حل آنها نباید از دست داد. اگر امروز در حوزه برق دچار مشکلات بسیار شده‌ایم، اگر امروز سرمایه‌های مردم در بورس نابود شده، اگر امروز با گرانی و رکود و فقر کمرشکن مواجه هستیم همه که به دلیل فرصت‌سوزی‌هایی است که در گذشته انجام شده است.

وی افزود: اگر سال‌های آینده هم با تداوم این مشکلات و مسائل روبه‌رو باشیم به دلیل فرصت‌سوزی‌ها و تصمیمات امروز ما است و همه ما در برای آن وضعیت مسئول خواهیم بود، امروز به عنوان سرآغاز مجلس و دولت روز پیشگیری از مسائل و مشکلات و چالش‌های آینده است.