چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن مجلس در حالی سپری شد که در جلسه عصر برنامه‌های وزرای پیشنهادی وزارت امور خارجه، بهداشت و تعاون کار و رفاه اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش جارچی اخبار، چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۱۴ به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی آغاز شد.

در ابتدای جلسه عصر و در ادامه بررسی برنامه سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی وزارت خارجه  هادی قوامی در موافقت با وی گفت: ما در برنامه هفتم که رئیس‌جمهور و دولت محترم اتکا به برنامه پیشرفت است رشد ۸ درصد را گذاشتیم. حداقل سالی ۲۰۰ میلیارد دلار را سرمایه‌گذاری می‌خواهد که بخشی از آن از سرمایه‌گذاری خارجی باید انجام شود این هم با شعار تحقق پیدا نمی کند که در برنامه دکتر عراقچی به آن تاکید شده است. اولویت‌بخشی به دیپلماسی اقتصادی  درون‌زا و برون‌گرا مبتکی بر دانش و فناوری سه مولفه مهم اقتصاد مقاومتی است که رهبری بر آن تاکید کردند.در برنامه آقای عراقچی این مولفه ها به درستی جانمایی شده است و در برنامه کلی دولت هم دیده شده و در این زمینه همراستایی بین برنامه وزیر و دولت می‌بینیم.رأی بالا به جناب آقای عراقچی این پیام به دنیا می‌دهد که حتما مجلس کمک حال دولت خواهد بود و زمینه‌های لازم برای دستیابی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مانع زدایی فراهم خواهد کرد.

سپس منوچهر متکی در ادامه و در موافقت با عراقچی عنوان کرد: امروز بحث رای اعتماد به برادری است که همه عمرش را بعد از سال های اول بعد از انقلاب که در سپاه پاسداران بود، در دستگاه دیپلماسی کشور گذراند. از اول ورود او به وزارت خارجه توفیق داشتم که با هم کار کنیم توفیق داشتم که اولین حکم معاونت اداره و ریاست اداره مجامع بین المللی را برای او صادر کنم و ایشان در یک ماموریت موفق با سفر به جده توافقی که به تازگی بین ولایتی و سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان در تاسیس اولین نمایندگی یک کشور خارجی و سفیر یک کشور دیگر نزد سازمان کنفرانس اسلامی بود را به سرانجام رساند. ۱۴ سال بعد وقتی مسئولیت وزارت خارجه را داشتم حکم معاونت بین الملل را از من دریافت کرد در طول این چند دهه حضور در وزارت خارجه در یک بالندگی مبتنی بر شناخت نظریه های بین الملل و شناخت دیپلماسی به یک دیپلمات حرفه ای بدل شد  عراقچی دیپلمات جامع الاطرافی است زمانی که برخی از دوستان ما در مجلس یازدهم قانون اقدام راهبری را تصویب کردند من فردای آن روز در شبکه افق مصاحبه کردم و این اقدام مجلس را به عنوان اقدام بسیار عالی و بازدارنده برای طرف‌های دیگر نام بردم. آقای عراقچی بعد از این مرحله و با توجه به این مصوبه مجلس دیپلماسی جدیدی را طراحی می‌کند.

عباس عراقچی پس از شنیدن سخنان موافقان و مخالفان خود بیان کرد: من سید عباس عراقچی فرزند آب و خاک ایران، مهد دلیران هستم. ۳۹ سال پیش که دانشجو بودم با خودم عهد بستم از این آب و خاک دفاع کنم. از همان زمان با خدای خود عهد بستم وارد هیچ دسته‌ای نشوم و تنها یک دپلیمات باقی بمانم و تا امروز هم بر آن مانده‌ام. در درجه اول خود را یک کارشناس وزارت خارجه می‌دانم. از رئیس جمهور دانشمند تشکر می‌کنم این فرصت را در اختیار من قرار داده‌اند.استقلال، خودباوری ، حمایت از محور مقاومت خصوصا مردم فلسطین محور سیاست خارجه ما بوده و هست. امروز ایران مقتدر از گذشته در راه قدرت در منطقه ایستاده است و محور قدرت در منطقه به شمار می‌رود و من برنامه‌های خودم را بر محور این اقتدار قرار داده‌ام. سیاست خارجی باید با برنامه هفتم همسو باشد. در رابطه با تحریم سیاست‌ ما بر اساس فرمایشات رهبری خنثی سازی تحریم و رفع آن‌ها است.

 

پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان گزارش این کمیسیون را در خصوص محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرأت کرد و خبر از موافقت اعضای این کمیسیون با وزیر پیشنهادی داد. همچنین سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات هم موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی بهداشت را اعلام کرد.

محمدرضا ظفرقندی فوق تخصص جراحی عروق و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ وی اکنون دبیر کلی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران را بر عهده دارد.

وی برای کمک به مصدومان جنگ به عنوان جراح داوطلب به جبهه جنگ ایران و عراق اعزام شد. پس از بازگشت از جنگ و اتمام دوره دستیاری جراحی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۶۸ به درجه استادیاری نائل و سپس در سال ۱۳۷۰ دوره فلوشیپ جراحی عروق و تروما را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز کرد، رشته‌ای که ثمره آن راه‌اندازی بخش جراحی عروق در سال ۱۳۷۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.ظفرقندی در سال ۱۳۷۴، موفق به راه‌اندازی مرکز تحقیقات تروما در بیمارستان سینا شد و در سال ۱۳۸۳ به درجه استاد تمامی دانشگاه نائل شد.

روح‌الله عباسپور در مخالفت با ظفرقندی عنوان کرد:بنده روز گذشته همین جا در موافقت با کلیات وزرای پیشنهادی رئیس جمهور صحبت کردم اما این به آن معنا نیست که اگر در برخی موارد مسئله‌ای باشد بخواهیم از آن چشم‌پوشی کنیم. مدت مدیدی است که ما با چالش‌های اساسی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مواجه‌ایم تا جایی که اقدامات گذشته در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی در کشور مصائب امنیتی امروز را ایجاد کرده است. از ۲۸۲ نماینده حاضر سوال می‌کنم کدام یک از شما در حوزه‌های انتخابیه خود در بحث مسائل بهداشتی، درمانی، پزشک عمومی، متخصص، پرستاران و موارد دیگر مشکل ندارید؟ با توجه به اینکه مجلس یازدهم طرح دو فوریتی برای افزایش پذیرش بخش پزشکی را مصوب کرده است آقای دکتر ظفرقندی باید پاسخ بدهند چرا با افزایش پذیرش در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفت کرده‌اند.د: گذشته سیاسی آقای ظفرقندی را وقتی بررسی می‌کنیم، می‌فهمیم او بیشتر از اینکه از ابزار جراحی برای درمان مردم استفاده کند، قلم به دست بیانیه‌هایی در جهت تضعیف نظام و حمایت از اغتشاشات می‌نویسد. او در جهت تجزیه کشور و براندازی نظام گام برداشته است.

مالک شریعتی هم در ادامه وقت عباسپور در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت عنوان کرد: ظفرقندی می‌خواهد از مجلسی رای اعتماد بگیرد که چند ماه پیش آن را نامشروع خوانده بود آقای ظفرقندی کاش حداقل به مواضع خودتان پایبند بودید و به مجلسی نمی‌‌آمدید که مشروعش نمی‌دانید. پزشکیان با رای ۲۶ درصد مردم رئیس‌جمهور شده اما ما او را رئیس‌جمهور اقلیت نمی‌خوانیم.  ظفرقندی گفته است همان مواضع گذشته را دارم. ایشان همچنان از سران فتنه دفاع می‌کند.مطالب ایشان در فضای مجازی موجود است. گفته است آمبولانس‌ها را با نیروهای نظامی پر کرده‌اند! و این حرف خسارات زیاری به آمبولانس ها وارد کرده است. ظفرقندی رئیس بیمارستان خوبی است اما وزیر بهداشت خوبی نخواهد شد. سیاسی‌ترین و جناحی‌ترین مواضع از سوی آقای ظفرقندی و تشکل زیرمجموعه وی اتخاذ شده است،کوی دانشگاه ۷۸ و فتنه ۸۸ از جمله این موارد است. آقای ظفرقندی نه در ۱۰ سال گذشته که در یک سال گذشته سخنرانی کرده و در این زمینه بیانیه داده و سخنرانی کردند. این در حالی رخ می‌دهد که این موارد از جمله خطوط قرمز رهبری قلمداد می‌شود. همچنین آقای ظفرقندی اغتشاشات سال ۱۴۰۱ را یک جنبش پاک قلمداد کردند و آن را ناشی از انتقاد مردم تحت ستم عنوان کردند.

رمضانعلی سنگدوینی در موافقت با ظفرقندی با اشاره به حمایت جامعه پزشکی گفت:دکتر ظفرقندی را شخصی معرفی کرده است که خودش وزیر بهداشت، چند دوره نماینده مجلس، نایب رئیس مجلس و رئیس بیمارستان و در حال حاضر رئیس جمهور است، پس می داند که باید چه کسی را برای چنین وزارتخانه ای معرفی کند.متاسفانه نارضایتی در بین جامعه و جامعه پزشکی وجود دارد و باید اصلاح شود و دکتر ظفرقندی اعلام کرد که اصلاحات لازم را در حوزه بهداشت و درمان انجام خواهد داد بنابراین اگر از ایشان جامعه پزشکی حمایت کرده است باید آن را سرمایه دانست. ایشان از طلایه داران جبهه و جنگ است، جانباز شیمیایی بوده بنابراین مگر می شود این شخص مخالف نظام و رهبری باشد. ایشان را شخصیتی پاک دست دانسته و زمانی که در دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت داشت از سلایق مختلف استفاده کرده است.نباید حوزه سلامت را سیاسی کرد، مردم مشکل دارند، باید مراقب باشیم تا مشکلی بر مشکلات مردم اضافه نکنیم.

احمد بیگدلی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت بیان کرد: به خون پدر شهیدم شهادت می دهم ظفرقندی به انقلاب، نظام و ولایت فقیه التزام عملی دارد؛ اگر نداشت، اپوزیسیون می شد و در انتخابات شرکت نمی کرد؛ ولی مردم را به حضور در پای صندوق های رأی دعوت می کرد.: آقای ظفرقندی سال‌ها ریاست بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور را بر عهده داشته و بلد است چگونه دانشجو تربیت کند بیش از ۴۰۰ دانشجوی متخصص تروما تربیت کرده است و اجازه نداده ارز از کشور خارج شود اما در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار دانشجو در استانبول داریم و هر دانشجو بالای ۲ میلیارد هزینه دارد.فاق ملی به این معنی نیست که کسی که من دوستش ندارم در این قطار نباشد؛ دکتر ظفرقندی با هماهنگی مقامات ارشد نظام و استعلام از دستگاه‌های امنیتی معرفی شدند کما اینکه وزیر محترم اطلاعات در کمیسیون اجتماعی اذعان کرد که همه وزرای پیشنهادی استعلام شدند و مورد تأیید دستگاه‌های امنیتی هستند بنابراین من شهادت می‌دهم آقای دکتر ظفرقندی از بن دندان به نظام اعتقاد دارد و در اول انقلاب نیز تیم‌های اضطراری و داوطلبی و بسیج و جامعه پزشکی را ایجاد کرد و خود و آقای پزشکیان نیز در آن تیم حضور داشتند.

منصور علیمردانی در موافقت با ظفرقندی اظهار داشت: انسجام مجموعه ارکان نظام نیاز کشور و مردم است.همچنین رهبری تأکید داشتند موفقیت دولت، موفقیت همه ما است. باید صدای واحد در همه مسائل کشور و از سوی همه ارکان نظام شنیده شود.برنامه‌های آقای ظفرقندی کاملاً همسو و منطبق با اسناد بالادستی کشور است، ایشان از طب ایرانی، جوانی جمعیت و ارتقاء بیمارستان‌های دولتی حمایت کرده است.ظفرقندی از جایگاه مسئول نظام سلامت باید پیگیر امور سلامت مردم باشد که بوده است. همچنین او باید مشاور امین در امور مربوط به سلامت باشد که این طور بوده است.

محمد پاک‌مهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت بیان کرد: قطعا آقای ظفرقندی سوابق و عملکرد فراوانی دارد اما هرجا مسئولیتی برعهده داشته اند وزن عملکرد سیاسی ایشان از وزن سلامت ایشان بیشتر بوده است. وی سازمان نظام پزشکی را در مقطعی انگار به سازمان مخالفان نظام تبدیل کرده بود. برادران و خواهران نباید سلامت مردم را به فرد سیاسی کار سپرد و نباید با سپردن سکان سلامت کشور به فرد سیاسی معامله خطرناکی را برای مردم رقم بزنیم. اکنون به برخی از مواضع سیاسی ایشان اشاره می کنم، در کمیسیون بهداشت و درمان این مسائل را خدمت آقای ظفرقندی عرض کردم، به مکاتبه ایشان به بشار اسد یکی از رهبران جبهه مقاومت امروز ما اشاره می کنم، گرچه نامه ایشان مربوط به قبل از داعش بود، بیانیه و مواضع ایشان در اوج کرونا آیا با سیاست های نظام همراه بود یا مخالف که باید خودشان توضیح دهند. اگر همراه بود توضیح بدهند و اگر هم مخالف بود توضیح بدهند و اگر احساس ندامت دارند و اشتباه کرده اند صراحتا به مردم اعلام کنند. یکی از همکاران اعلام کردند اگر دوباره جنگ شود آقای ظفرقندی دوباره به جبهه جنگ می رود و ما به این نگاه افتخار می کنیم اما آیا این لیاقت را دارد که نسبت به گذشته خود ابراز ندامت کند، خیلی سخت تر از جبهه رفتن است؟ مواضع ایشان را نسبت به جریان فتنه مطالعه کنید، مواضع ایشان را نسبت به اغتشاشات چند سال اخیر بهتر می دانید. ایشان نسبت به انتخابات دور دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی مواضعی داشتند که اعلام می کنم بحث مهندسی انتخابات را مطرح کرده اند. موضوعات مختلفی را در خصوص مشارکت و نظارت استصوابی بیان کرده اند. یک سوال از آقای ظفرقندی وجود دارد، معرفی شما به عنوان وزیر ماحصل همان وزارت استصوابی است که شما مطرح کردید و آن را انهدام جمهوریت خوانده اید. همین آقای پزشکیان از محل نظارت استصوابی که شما بیان کردید رئیس جمهور شدند. مردم رأی دادند و از نمایندگان انتظار رأی اعتماد دارید که معتقد هستید این نمایندگان ماحصل نظارت استصوابی هستند.

محمدرضا ظفرقندی پس از شنیدن سخنان موافقان و مخالفان خود با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی خود برای وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، گفت:امروز آمده ام تا آماده ورود به عرصه مدیریت خطیبی شوم که با جان انسان ها مرتبط است، حضرت حق می فرماید «هرکه انسانی را زنده کند و جانی را نجات دهد مانند آن است که همه انسان ها را زنده کند و این اصالت و حرمت جان انسان است که سنگ بنا و محور همه تلاش ها در حوزه سلامت است. لازم و وظیفه خود می دانم که از همه کارکنان سلامت که از دورافتاده ترین شهرها و روستاها تا بزرگترین بیمارستان ها مشغول خدمت رسانی به مردم عزیزمان هستند تشکر و تقدیر و تعظیم به عمل آورم. تمام کسانی که به صورت شبانه روزی و در هر شرایطی در محل کار خود حاضر و به خدمت مردم مشغول هستند. من ۴۰ سال است که به طور مستقیم در مسیر خدمت رسانی به این مردم هستم. از روستاهای دور افتاده پس از پیروزی انقلاب تا حضور داوطلبانه در عرصه جنگ های تحمیلی تا بیمارستان سینا در مرکز تهران به عنوان پایه گذار بخش جراحی عروق و روش های نوین درمانی داخل عروقی و از طرف دیگر ۴۰ سال است بین همکاران کار و زندگی می کنم و با کادر درمان و بهداشت کشور در تماس هستم از این رو هر دو طرف این رابطه را به خوبی می شناسم و به مسائل آن اشراف دارم.

 

پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخنگوی کمیسیون اجتماعی گزارش این کمیسیون را در خصوص  احمد میدری وزیر پیشنهادی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرأت کرد و خبر از موافقت اعضای این کمیسیون با وزیر پیشنهادی داد. همچنین سخنگویان کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و درمان هم موافقت این کمیسیون‌ها با وزیر پیشنهادی کار را اعلام کردند.

احمد میدری (متولد ۱۳۴۲ در آبادان) اقتصاددان ایرانی و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت حسن روحانی بوده است. وی دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است.

میدری سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را نیز دارد و در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده است.از سوابق اجرایی، آموزشی و پژوهشی احمد میدری می‌توان به معاون وزیر کار در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره ششم، مشاور قائم مقام وزیر اقتصاد (از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴)، عضو هیئت مدیره بیمه دانا (از خرداد ۱۳۸۴ تا تیر ۱۳۸۶)، عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان در دوره نمایندگی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی از سال ۱۳۸۳ تاکنون در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد (دروس: سیاست‌گذاری در بخش صنعت، نظام‌های اقتصادی، اقتصاد توسعه، و روش تحقیق)، تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و آبادان، دروس اقتصاد خرد و کلان (از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۵)، پژوهشگر مرکز تحقیقات استراتژیک (از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۲) و پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی (از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶) اشاره کرد.

 

عباس گودرزی اولین مخالف میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی یک مجلس ولایت مدار است و در جهت توصیه های حکیمانه رهبر معظم انقلاب حتما حرکت می کند و بنای آن تعامل با دولت است اما این صرفا به معنای حمایت از افرادی که توسط دولت معرفی می شود، نیست. مخالفت نیز کمک به دولت است. ما نباید نظام حساسیت جبهه انقلاب را پایین بیاوریم زیرا در بزنگاه ها این حساسیت ها گره گشا است و نظام اسلامی و ملت ایران را نجات خواهد داد.من تعجب می‌کنم کدام نظام سیاسی حاضر است پست وزارتخانه را به یک چنین شخصی بدهد اگر توبه کرده خدا قبول کند اما چرا مسئولیت وزاتخانه؟من در تحیرم که چرا برخی افراد فتنه را تقلیل می‌دهند. تحریم‌های فلج‌کننده محصول فتنۀ ۸۸ بود.

 سیدمحمد سادات ابراهیمی  در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:دکتر میدری به شهادت بهترین متخصصین بهترین فرد برای وزارت کار استامروز روزی است که باید رئیس جمهور را یاری کنیم. امروز حمایت از دکتر میدری برای وزارت رفاه خود موضوع یک وفاق و اجماع کم سابقه شده است. سلامت دکتر میدری در میان مدیران عالی کم نظیر استآقای پزشکیان از همه طیف‌های سیاسی کشور رای گرفت و دولتی هم که تشکیل داده است از همه طیف‌هاست لذا بدیهی است که امروز روزی است که ما باید رئیس‌جمهور کشورمان را یاری کنیم.

محسن بیگلری در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:به عنوان یک کرد اهل سنت انتظار داشتیم که آقای رئیس جمهور از اهل سنت هم در کابینه استفاده می‌کرد و معتقدم که آقای پزشکیان اعتقاد قلبی به استفاده از ظرفیت‌های اهل سنت دارد. بنده هم در صحن علنی با ریاست جمهوری در این رابطه صحبت کردم و قول دادند که از اقوام و مذاهب در مناصب دیگر بهره ببرند و این موضوع نیز باور قلبی ایشان است بنابراین امیدوارم وفای به عهد آقای رئیس جمهور را ببینیم. آقای میدری وعده داده است در واگذاری شرکت‌ها بر اساس شایسته‌سالاری عمل کند، شرکت‌هایی که در سطح استان‌ها تحت نظر وزارت کار و رفاه اجتماعی هستند. وزارت کار یک دولت است زیرا شستا، تأمین اجتماعی، سازمان بهزیستی زیرنظر این وزارتخانه هستند. امروز کسی برای سکانداری این وزارتخانه معرفی شده است که ۸ سال معاون وزیر بوده و ۴ سال نیز نمایندگی مردم را برعهده داشته است بنابراین امیدواریم با رأی بالا راهی وزارتخانه شود.

قاسم روانبخش دیگر نماینده مخالف وزیر پشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمانی که میدری معاون وزیر تعاون بود خط فقر از ۲۰ درصد به ۲۸ درصد افزایش یافت.دیدگاه میدری به مقوله فقر سبب افزایش خط فقر شد. در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم فرمودند مجلس پاسخگو است، پاسخگو به چه کسی است، پاسخگو به خدا و ملت ایران است. رای اعتماد به هر یک از وزرا، یعنی حاکم کردن یک شخص بر جان و مال و ناموس مردم و باید با اعتقاد باشد. مرحوم مصباح یزدی گفت هر دستی که بالا یا پایین می آوردید باید برای آخرت پاسخ داشته باشید این‌طور نیست که تمام شود، چرا رای دادی و چرا رای ندادی نکته بسیار مهمی است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد:مسایل مربوط به کارگران حائز شرایط خاصی است که متاسفانه موضوع دستمزد کارگران در برنامه وزیر پیشنهادی ساز و کاری دیده نشده است. همچنین در برنامه آقای میدری درباره مشکلات اطلاعاتی سامانه رفاهی ایرانیان راهکاری در نظر گرفته نشده است.همچنین در برنامه وزیر پیشنهادی تعاون به موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری و کشوری اشاره نشده است و باید مشخص شود قرار است چه سیاستی در این بخش پیگیری شود. همچنین در این برنامه، برنامه ای در زمینه صندوق‌های عشایری و کشاورزی وجود ندارد.: مسایل مربوط به کارگران حائز شرایط خاصی است که متاسفانه موضوع دستمزد کارگران در برنامه وزیر پیشنهادی ساز و کاری دیده نشده است. همچنین در برنامه آقای میدری درباره مشکلات اطلاعاتی سامانه رفاهی ایرانیان راهکاری در نظر گرفته نشده است.متاسفانه اتباع بیگانه همه مشاغل را تصاحب کرده‌اند اما رفع چالش‌های این بخش در برنامه وزیر مربوطه دیده نشده است.

سید نجیب حسینی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار گفت:باید برای توانمندسازی اقشار محروم کشور راهکارهای مناسبی را در نظر گرفت که ایشان راهکارهای لازم را در نظر گرفته اند اما اگر ما بخواهیم شخص کاردانی را که ۲۵ سال گذشته خطایی کرده و با وجود اینکه اعلام داشته در نگاه خود تجدیدنظر کرده است را کنار بگذاریم، آیا اسلام چنین چیزی به ما می گوید.آقای میدری بیشترین خدمت و حمایت را از اقشار آسیب پذیر داشتند و مسئولینی که با اقشار محروم در ارتباط بودند می توانند بر این موضوع صحه بگذارند. از طرفی نیز ایشان فردی عدالت محور است و تلاش دارد تا عدالت در کشور تحقق یابد.همه تشکل ها، سمن ها و جامعه کارگری و بسیاری از افرادی که در کشور با کارگران در ارتباطند از ایشان حمایت کردند چرا که ایشان را شخصی متخصص و کاربلد می دانند بنابراین نباید به خاطر اشتباهی که در گذشته صورت گرفته است افراد متخصص، کارآزموده، کاربلد و کاردان را از دسترس خارج کنیم، اجازه دهید وزیر پیشنهادی رأی بیاورد تا منجر به پیشرفت و عدالت محوری و ایجاد امید در جامعه کارگری شود.

احمد میدری پس از شنیدن سخنان موافقان و مخالفان خود در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خودش برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:بیشتر پژوهشگر بودم و در دانشگاه فعالت نموده‌ام.  منازعات بین تحول خواهان از انقلاب مشروطه تاکنون در کشور وجود داشته است. در وفاق ملی مشکلات داشته ایم و بین برادران اختلافات وجود داشته است. اصلاح‌طلبان فرزندان ایران هستند و برخاسته و وفاداران به انقلاب هستند.  سیاست ما نباید حذف باشد. با اقدامات سیاسی نمی‌شود وفاق ملی انجام داد.

در پایان دفاع میدری از برنامه پیشنهادی‌اش در ساعت ۱۸:۵۶ دقیقه رئیس مجلس زنگ پایان جلسه امروز را به صدا درآود و گفت: جلسه علنی بعدی مجلس فردا ساعت ۷:۴۵ دقیقه با ادامه دستور بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد.

بر این اساس دومین روز پرکار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با ایراد نطق مخالفان و موافقان گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌های اطلاعات، اقتصاد، امور خارجه، بهداشت و کار  به پایان رسید