عضو شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با ابراز امیدواری نسبت به رفع توقیف سریال غربت پس از اعمال اصلاحات، گفت: طبق اعلام دادستانی تهران این سریال امروز – چهارم شهریور – توقیف شده است و در نهایت رفع توقیف آن به تصمیم مشترک ساترا و دادستانی بستگی دارد.

به گزارش جارچی اخبار،  انتشار بدون مجوز برنامه جوکر ۲ و سریال غربت در سکوهای اینترنتی نمایش خانگی در روزهای گذشته با برخی حواشی همراه بود و در نهایت سریال غربت به دلیل توهین به عرب زبانان کشور ساعاتی پیش توسط دادستانی تهران توقیف شد.

عضو مجمع تحلیلگران ساترا در خصوص اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در خصوص جوکر ۲ فیلیمیو و سریال غربت شبکه نمایش خانگی نماوا گفت: محتوای سریال غربت ایرادات زیادی داشت که فعلاً بخشی از آن در همین سه قسمت اول مشخص و باعث اعتراض هموطنان عرب زبان کشور شد.

مهران ده نمکی ادامه داد: در سریال غربت شاهد استعمال شدید مواد مخدر برخلاف آیین‌نامه‌های محتوایی ساترا بودیم و در قسمت‌های بعدی اگر اصلاحات ساترا اعمال نمی‌شد، شاهد صحنه هایی بودیم که قطعاً باعث اعتراضات گسترده تر اقشار مختلف جامعه می‌شد.

عضو شورای راهبری مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) افزود: اگر این سریال امروز توسط دادستانی توقیف نمی‌شد، وضعیت بسیار بدتری در قسمت‌های آینده رقم می‌خورد.

ده نمکی تاکید کرد: هیچ‌کس از توقیف یک اثر هنری در کشور خوشحال نیست و امیدواریم این سریال با اعمال اصلاحات شورای صدور مجوز ساترا در هفته‌های آینده از توقیف خارج شود.

وی افزود: البته شاید الان برای اعمال اصلاحات دیر شده باشد چون طبق اعلام دادستانی استان تهران این سریال امروز توقیف شد و در نهایت رفع توقیف سریال به تصمیم مشترک ساترا و دادستانی بستگی دارد.

این عضو شورای راهبری مجمع رصتا همچنین در خصوص برنامه جوکر ۲ گفت: اطلاعیه ساترا در خصوص برنامه جوکر ۲ ربطی به جوکر زنان ندارد و در حقیقت ساترا اعلام کرده است چنانچه برنامه جوکر ۲ مردان اصلاح نشود، طبق اطلاعیه قبلی که صادر کرده بود ناچار است از طریق مراجع قضایی جلوی ادامه روند انتشار جوکر ۲ را بگیرد.

ده نمکی ابزار امیدواری کرد که با همکاری فیلیمیو به سرعت شاهد اصلاح قسمت‌های اعلام شده از سوی ساترا باشیم و مشکل پخش ادامه قسمت‌های جوکر ۲ نیز حل شود.